Gå til innhold

noen tips/råd til gode søvnvaner til baby 5 mnd?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen min på 5 mnd å 6dager..

etter jeg har lagt babyen på kvelden våkner h flere ganger..for å få tutten sin el bare tuller..frar rundt på dynen og kosekluter/bamser og hiver tutten langt vekk...så jeg må legge henne til igjenn så sovner h som regel jenn..men lurer på om noen andre har det slik el har noen råd el tips om hvordan man kan få baby til å sove bedre? sover egentli ganske godt på dagtid..kan sove ett par timer da.. og etter ca 2måltide sover h som regel til i 6 tiden uten å våkne..så er egentli ifrå 8tiden og utover kvellen.. h legger seg i mellom 6 og 7..alt etter hvor trett h er.. og da gir jeg grøt og mme vis h vil ha ( ellers får h mat i 10 -11 tiden og ca i 2 tiden jenn..og 6 tiden jenn)

(og jeg har faste kvellsrutiner..)

føler egentli bare hun har vert slik di siste 2 ukene..

hvor mye sover di på dagtid egentli? hvortid er den siste luren deres?

babyen min eg ofte ganske trett kl 5..kan liksom ikke legge h da...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn
Skrevet

Om jeg var deg hadde jeg kanskje prøvd å tilstrebe 3 lurer på dagtid, i stedenfor en 2 timers lur på formiddagen og en ettermiddagslur på hele 4 timer.. Dersom h*n våkner kl 18, legger du babyen likevel kl 19? I så fall skjønner jeg at h*n kanskje ikke er trett nok. Trur jeg hadde delt opp i 3 lurer på 2 timer, slik at den lange søvnen skjer på natta og ikke hele ettermiddagen.

Gjest Madolyn
Skrevet

Og forstår jeg deg rett, når du sier at babyen din får mat kl 11, 14 og 18 og ingenting utover det? Hadde vært fint med litt mer info :)

Skrevet

jeg ser at jeg har skrevet litt rotete...jeg mener på natten at h spiser ca 11 2 og 6.. h sover jo selføgeli ikke fra 2 til 6 på kvelden og jeg legger h 7 igjenn. på dagtid går d greit..hn har flere lurer vis det er behov..er liksom på kveldstid h er urolig når h sover...

Skrevet

Når baby er 5mnd gammel bør du ha rutine på plass. Da er det lettere fra babyen å forholde seg til det. Det er iallfall den erfaringen jeg har med nurket mitt. Slik så dagen vår ut da nurket var rundt 5mnd gammel:

Våken mellom 7.30 - 8

Sove: 10.00 - 11.00, kl.13 - 14 og siste lur kl. 15.30 - 16

Mat: mm ellers så var det grøt til lunsj og kveldsmat. Etter at jeg begynte å innføre 2 fast føde måltid til han og kuttet ned lange lurer på formiddagen så sovnet han mye mye bedre om natta. Våknet han så fikk han mm i begynnelse, men etterhvert nattavvenne jeg han, da fikk han kun vann til tørste drikk.

Du får lykke til!

Skrevet

takk:) idaghar jeg prøvd med grøt til lunsh også så får jør dette fremover å se om hn roer seg litt..h er jo ikke en baby som gråter mye, det er bare at h våkner ofte etter h er lakt for kvelden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...