Gå til innhold

Hvor mye gi i bryllupsgave??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er så individuelt. Gir jo mer til nær slekt enn fjern slekt, og mer til gode venner enn fjern slekt også..Også kommer det an på den økonomsike situasjon der og da.

Har gitt 300 i gave til søsken, og deretter 800 til neste. FOrdi jeg var enslig, student første søsken, og i et forhold, med fast jobb neste søsken.

Gir vanligvis mellom 300 og 500 til venner,- litt avhengig av om vi spleiser flere eller ikke og "Nærhet", og om vi er bedt eller ikke.

Nå er samboeren din også forlover, da gir man jo litt i form av hjelp på dagen også, kanskje har han måtte kjøpe seg dress for å matche gommen også? Kanskje stiller han som sjåfør og med bil på dagen,- før festen? Har mannen din mange oppgaver, og bidrar slik, så kan man kanskje gi litt mindre enn om oppgaven bare er og komme til kirka og holde talen:o)

Men tenk på deres økonomi også, og hva dere har råd til..Ikke tenk på hva ANDRE gir eller at noen FORVENTER dere gir så og så mye. Blir helt feil. Selv håper jeg min forlover ikke kjøper særlig til gave til oss..Hun ordnet et supert utdrikningslag, reiste langveis tur/retur i ens ærend da og tar ut ei ferieuke FØR Mitt bryllup og reiser t/r......Skal betale sminke (hår ville hun ordne selv) og hun skal få en oppmerksomhet,- men igjen, håper ikke hun har med gave..Om hun absolutt må, musserende til frisøren for meg og henne,- men ikke mer enn det:o)

Annonse

Jeg er en gammel mann... Nordmenn er opptatt av materielle ting, og det er en av årsakene til ditt spørsmål.

Hvis du har mye penger: Gi bort en million ellersånn. Da vil alle snakke om deg, og du blir husket for all tid fremover...

Hvis du er som jeg: Husk på akkurat de tidene som vi er inne i nå: Det er tanken som teller. Be brudparen om en liste på hva som er viktig for dem (materialsitisk eller følelsesmessig) og gi dem det de ønsker. Da blir de glad.

Et skriftlig intyg på en kveld sammen, alle fir. på en restaurang, kan være bedre enn en fritøs som de egentlig ikke har bruk for.

det spørs selvsagt på økonomien deres, men en 1000-lapp er passe synes jeg.

Prøv å finne en presang med mening som de har resten av livet og kan ha glede av. Da er ikke summen så viktig. Jeg fikk det av min forlover - antagelig godt under 1000-lappen, men en ting jeg er glad i og som er til meg/oss personlig og et hyggelig minne fra dagen/stedet vi giftet oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...