Gå til innhold

Migrene eller kan dette være noe annet??

Anbefalte innlegg

Har hatt en snikende hodepine i 1 ukes tid, det har hjulpet og tatt ibux 400 mg og paracet, da har jeg fått hvilt noen timer før helvete brøt løs igjen:(

Tenkte at dette ville gå over når jeg fikk noen fridager fra jobb, men istedefor har det blitt verre:(

Når det er på sitt verste kjennes det ut som hele hodet mitt skal sprenges for og si det mildt.

Kjenner nå i dag tidlig at hodepinen ligger og "murrer" og at det nok ikke er mange timene igjen før den er helt grusom.

Klarer heller ikke mye støy, eller at ungene bråker og høy musikk. Svetter endel like før hodepinen er på sitt verste.

Har i tillegg dårlig matlyst og vil gjerne bare ha kald drikke og kald klut på pannen.

Jeg blir snart gal av og ha det slik:(

Noen som har råd og komme med for og bli kvitt denne voldsomme hodepinen?

Fortsetter under...

Det du beskriver er ikke migrene. Garantert!

Jeg hadde tatt meg en skikkelig treningstur, tøyd godt ut, tatt meg et glass rødvin og stupt i seng.

Det kan være at du har en låsning i nakken - da hjelper kiropraktor, naprapat eller manuell terapuet.

Jeg er mye plaget med hodepine, det finnes veldig mange typer. Kan det være stress? Lite søvn? Dårlig koshold? Alt dette spille inn på dagsformen min. har hatt en del migrene disse dagene på grunn av været. det er klamt og lummert ute. Migrene setter seg ofte på den ene halvdelen av hode og bak øyene, den kjennes ut som en pulserende smerte, videre vil du bli lyd/lyssky, mange kan bli kvalme og ha trang til å kaste opp. mer informasjon her: http://www.migrene.no/

Det beste rådet ved hodepine (for meg) er masse vann, ibux, et litt kaldt mørkt rom og søvn. Eller rett og slett prøv en kopp kaffi eller litt cola ;) Rødvin vill jeg ha vært forsiktig med-kan virke mot sin hensikt!!En tur ut i frisk luft kan også hjelpe. Du nesten bare prøve deg fram. God bedring.

Et migreneanfall skal ikke vare en uke!

Synes du skal ta en tur til lege jeg.. Les deg opp litt på hodepine og skriv hodepinedagbok.

Jeg sliter mye med hodepine selv, jeg kan ha hodepine 24 timer i døgnet i opptil to mnd. Ikke like ille hele tiden, men jeg har migeneanfall innimellom, det varer 1-3 døgn, også er det andre typer hodepine resten av tiden. Jeg har god nytte av å gå til naprapat med hodepinen min, den kommer fra øvre del av rygg, nakke og faktisk senene foran på halsen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...