clarice_starling Skrevet 25. juli 2011 #1 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg har hatt noen års pause fra barnimagen, og kommet tilbake nå i min tredje graviditet. Jeg har hele veien reagert på mye av det som har vært skrevet her inne på anonymsiden. Det virker som om man mister ALLE hemninger, empati, medmenneskelighet og folkeskikk så fort man kan være anonym. Det er ikke bare her, men f.eks på kommentarfelt på vg.no og dagbladet.no og andre aviser også. Her inne trodde jeg likevel folk var hakket bedre. Her er det mødre, eller kommende mødre. Folk som har ansvar for unger som vokser opp i verden i dag. Og da hadde jeg håpet og trodd at dette var mennesker som hadde en viss evne til empati og folkeskikk. Og å kunne tenke tanker som hadde en viss substans. Uansett - det forunder meg ikke at det er her folk FØRST skal begynne å skrive at de er litt enige med ABB, eller at man lurer på hva han gjøre på cella. og snakker om slibrige ting. Er det mulig??? Jeg synes det er flott at det er en nettside der man kan få mye info ang det å være gravid, og å ha småbarn... Og mange som er her inne er kjempekjekke og hjelpsomme. Men samtidig er det så mye dritt, og det bare øker. Og MYE av det som skrives har ingenting med BIM/DIB å gjøre--- og jeg har også brukt sidene til annet enn ting om graviditet og barn... men det blir mye rart/fælt. Så jeg stemmer for at BIM/DIB fjerner anonymsidene sine.. Evt burde hele BIM i ytterste konsekvens fjernes.. om det ikke kan modereres bedre...Noe som ville vært synd, etter å ha bygget ut i lang tid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143427854-barnimagen-og-andre-anonyme-nettforum/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #2 Del Skrevet 25. juli 2011 Man er alltid anonym på nettet, et oppdiktet nick gjør ingen forskjell. Har selv vært på andre nettforum med nick i bruk, som har vært nåde mer kvasse, dårligere modererte, og mer slibrige. Har selv en hotmail adresse med falske utenlandske personalia knyttet til min dib konto. På min dib konto har jeg ikke oppgitt verken ekte navn eller adresse. Ja, jeg kan spores med ip adresse, om det er fare for liv eller helse. Men jeg er verken, rasist, nazist, kriminell, barnemishandler eller annet, så jeg tviler det skjer. Jeg skriver kun på anonym, og ingen planer å slutte me det. Jeg liker meg på anonymforumet, derfor bruker jeg tid her. Liker du deg ikke her, så bruk tiden din andre steder. Det er nok av netforum å benytte seg av :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143427854-barnimagen-og-andre-anonyme-nettforum/#findComment-143427867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #3 Del Skrevet 25. juli 2011 Det har bare blitt verre og verre etter at krangle her inne fjernet anonymknappen sin. Jeg var her inne siden før krangle fikk fjernet den, og her var like kosete og rosenrødt som skravle den gangen Jeg prøver å ikke krangle, og svarer på det jeg kan eller føler jeg vet noe om. Jeg slenger ikke med ordene selv om fristelsen har vært der en del ganger. Jeg føler bare at det er lettere å si hva jeg mener om jeg kan være uten nick. Det er nok fordi jeg er en privat person ellers også, og har ikke med behov for å være ondskapsfull. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143427854-barnimagen-og-andre-anonyme-nettforum/#findComment-143427926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #4 Del Skrevet 25. juli 2011 Det er mye rart som skrives. Tror mange har tanker som ikke tåler dagens lys, samtidigs om jeg tror at folk blir mer dramatiske her inne. De fleste er nok som meg og deg selv om de slenger mye dritt her inne. Alle har meninger som de ikke tør stå for i offentlighet. Til og med du! Jeg gidder ikke la meg provosere av tåpelige holdninger her inne, for ute i den virkelige verden er folk snille, gode og empatiske. De aller fleste ihvertfall. Det er det som betyr noe. Det er fort gjort å blir litt ekstra krasse så fort man kan gjemme seg bak et nick eller være anonym. Men det er nok ikke meningen. Disse menneskene oppfører seg nok mer sivilisert i det daglige liv. Man merker jo at folk er mer høflige på forum hvor man ikke kan være anonyme. Emaptien er nok der, men det er sikkert litt gøy å se hvordan andre reagerer når man kommer med meninger ingen skulle tro man kunne ha. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143427854-barnimagen-og-andre-anonyme-nettforum/#findComment-143427933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå