Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er da noe :) Er så utrolig kjedelig å sitte oppe natt etter natt når hele huset og resten av verden sover :((

Press nedentil har jeg også hatt en stund, 3-4 uker tror jeg. Og stikkinger som gjør at jeg må stoppe opp å holde meg der fordi det gjør så vondt :( Men vi får håpe det gjør noe godt hehehe :) Aner ikke hvordan det står til der nede jeg heller. Tålmodighet meg ett viss sted! Vente, vente, kjenne etter alle ting som kanskje kanskje kan være ett bittelite tegn på at det skjer noe. Blæææ.

Huff ja denne tragedien har tatt mye krefter. Men midt oppi alt det grusomme syntes jeg det er fantastisk å se den omsorgen, varmen og kjærligheten folk viser. Da blir det ikke så ille å sette barn til verden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen:)

Jeg er imponert over alle her som kan håndarbeid:) Jeg kan fingerhekle og det er vel det.... Ikke noe å skryte av i alle fall

Her har eldste mann hatt overnatting i natt. Da måtte jeg nesten prøve å sove i min egen seng. Ikke så lett når en sliter med å sove og når de har bråkt ganske så mye i natt. Siste gang jeg hørte de var kl 6.. tenker det tar litt tid før de våkner i dag:)

Nedpress ja. Er ikke det noe som kommer når hodet har festet seg? Jeg må si at jeg ikke husker så mye fra sist graviditet. Er så utrolig lenge siden:) Heldigvis skal vist kroppen fortsatt huske det, så jeg er 2. gangs fødende:)

Ha en fin dag:)

Skrevet

Det er så ufattelig kjedelig å sitte oppe om natta! Må si meg enig der ja! Ikke får jeg heklet noe heller, for jeg syns det blir for mørkt :P

Mørkt, og stille... siden nesten ALLE sover rundt omkring.

Jeg gleder meg veeeldig til å ha en grunn til å måtte stå opp om natta faktisk! Selv om det og kan være tungt til tider.

Da har man iallefall noe å gjøre.

Jeg bestemte meg for å lære meg å hekle i slutten av mars. Måtte ha noe å gjøre i svangerskapet, siden jeg ikke har jobbet! Ellers hadde jeg nok kjedet meg i hjeeeel. Deretter startet jeg en blogg, og så har det ballet på seg. Nå driver jeg med litt av hvert egentlig.. Og det er GØY å ha noe å sette fingrene i når kjedsomheten tar over som verst :)

Har også mye nedpress... Når man har mye menssmerter, kynnere og nedpress, føler jeg lissom ventetida blir enda lengre! Nesten så man begynner å tro på for tidlig fødsel (40 dager til termin). Eller, det blir vel nesten mer et håp... Syns han kan holde seg der inne til uke 37, men etter det er det fritt frem! hehe :)

Hvor langt har dere igjen? Har dere fått alt på plass?

Vi kjøpte noen ting i går, som egentlig var det siste ... Stellekommode! Kjøpte en på Ikea, som vi skal legge en stellepute på. Syns den var kjempefin, og blir nok veldig førnøyd når den blir skrudd sammen.

Samboern min mente at det var jo flott at jeg hadde noe å gjøre i dag! Altså, å skru sammen kommoden. Men nåååneidu! D tar jeg ikke på meg alene :P hehe...

Håper dere har en fin graviddag alle sammen! Nå skal jeg hente meg et glass isbiter:P

Skrevet

Disse syntes jeg er så kule : http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail_user/586834/offset/8

De har jeg heklet.

Er bare å finne frem pinnene å lære seg "jobber med saken har klart det" =) Er så kjekt når en får det til. Jeg er selvlært så det er mulig :o)

Huff slitsomt når de styrer utover natten. Hvor gammel er eldste din?

Husker ikke alltid så mye fra gang til gang og det jeg også opplever er at det er så forskjellig fra gang til gang.. Dermed kan det ikke sammenlignes helle.

Skrevet

God "morgen" ;p Jeg har sovet ufattelige 10 timer i natt !! Tror kroppen var sliten i går ja..var i helt i koma da jeg våknet nettopp. Men føles godt :) Virker som vi har det litt likt Lilledotten, har lest at du også plages så med kynnere ++ og likevel har lenge igjen, spent på hvor dette ender jeg ;) Skal på legekontroll torsdag så skal spørre litt om alle kynnerne da.

Dere er flinke å lage ting altså, kjempefint! :) Nå skal jeg ta meg en laaang dusj og så er det vel plutselig middagstid :P Kjæresten er hjemme fra jobb et par dager så er ikke såå kjedelig til meg nå da :) Ha en fin dag!

Skrevet

Ja, det virker som vi har det litt likt. Så kjekt at du har fått deg litt søvn da!

jeg sover som regel godt når jeg først sovner.. bortsett fra alle gangene jeg må på do, eller våkner av måkene utfor vinduet :P

Har vært hos legen to ganger pga kynnerne.. men han sier bare at jeg må bare være tolmodig, og holde ut! Livmorhalsen gikk tilbake til det normale etter jeg begynte på antibiotika for UVI. Så nå er jeg forberedt på å gå sånn leeenge ... kjipt, men men... Tenker på at om 1,5 mnd har vi en gutt sammen med oss her.. Og 1,5 mnd er IKKE leeenge! wæææ :D:D hehe!

Skrevet

Min livmorhals er fortsatt forkortet, men er skikkelig spent på om jeg kanskje ikke er kvitt gbsinfeksjonen og at det er derfor jeg har ekstra mye kynnere nå, trodde jo også det skulle roe seg etter antibiotikakur. Spent på hva de sier torsdag! Det er jo en bra ting at du har mindre risiko for å føde prematurt da, selv om jeg skjønner at det er tungt å gå sånn. Nei 1,5 mnd er jammen ikke lenge! Herregud jeg kan nesten ikke fatte at vi snart skal ha et ekstra menneske her sammen med oss, hehe..kan ikke forestille meg hvordan det blir. Men gleder meg så til å se henne og bli kjent med henne utenfor magen :)

Skrevet

Hei Petrine + spire:)

Jeg har prøvd å lære med håndarbeid:( Men tror jeg er for utålmodig til slikt.

Synes det er kjekt at de har styrt på i natt:) Jeg og bf skilte lag for en del år siden og gutten har aldri ville hatt overnatting her før. Bare hos Bf. Han har stort hus med masse muligheter. Nå har vi endelig fått stort hus selv, så jeg er glad for at det endelig er "godt nok" for gutten:) Han er forresten 14 år:)

Husker ikke så mye fra graviditeten. Bare at jeg var utrolig ofte på kontroll ( var vanlig da? tror jeg?? Jeg maste iallefall ikke om ekstra kontroller), at jeg var kvalm og at jeg la sinnsykt mye på meg.... Denne graviditeten har gått som en drøm:)

Skrevet

Hei Lilledotten:)

Jeg har 42 dager igjen til termin:) TIden flyr:) Selv om det til tider er veldig kjedelig å være alene på dagtid når mannen er på jobb og på nattestid da alle sover:)

Vi mangler madrass til vuggen og grindsengen, barnevogn, bilsete ( skal kjøpe av en vennine, så det er jo egentlig under kontroll) og en lekegrind:) Har to store hunder, så jeg kan ikke ha babyen liggende på gulvet. Trodde jeg manglet litt klær, men så kom naboen på besøk. Hun har en unge på ca 1 år og hadde med seg en stor pose med baby tøy:) Nå har jeg sikkert altfor mye baby tøy:)

Skrevet

1,5 mnd er ikke lenge egentlig, men noen ganger kan det føles som år hehehe. Ja det blir spennende hva de sier på kontrollen zassy. Men nå er du jo kommet såpass langt at det ikke blir noe stort problem om babyen kommer. Har selv ett barn som er født i uke 32. Frisk som en fisk heldigvis.

jobber med saken har klart det:

Tror nok en må ha interesse og at det må ligge for en om en skal lykkes med ting, uansett hve det er. =) Jeg er en sånn som liker putlearbeid hehehe. Strikker også kunststrikk. da strikker jeg duker ol med garn som er så tynn som sytråd. Det er det mange som ikke fatter at jeg har tålmodighet til hehehe. Men nydelig blir det =)

Så flott da :) Er kjekt når ungdommen koser seg sammen. 14 år er jo en "herlig" alder da hehehe. Med hormoner og alt som hører med hehehe. Har selv en på 16,5 år og en på 12,5 år. Så nå som den ene er omtrent ferdig med sine hormoner har nestemann begynt. + mor selv da som har endel hormoner hahaha. Og så er det mini her på 5 år som er inne i en liten trassperiode =)) Men det er nå bare herlig :)

Skrevet

Det er sant det Petrine, de sa jo på sykehuset da jeg var innlagt at når jeg kom til uke 34 så var det kjempebra, og nå er jeg faktisk nesten der :) Kjenner også folk som har fått tidlig, ei i uke 27 og som det har gått bra med, men håper hun likevel holder seg der inne til hun er mer klar til å komme ut, og til jeg er mer klar :P Men godt å vite at skulle det bli tidlig fødsel nå så trenger vi mest sannsynlig ikke bo i måneder på sykehus :) Godt å høre at det gikk bare bra med barnet du fikk i uke 32 :) Kan jeg spørre hva som var grunnen til at du fikk tidlig? Hvis du vet det da? Regner nesten med at det var gbs her som har påvirket livmorhals osv, men legene sier jo at de aldri kan vite sikkert.

I dag skal jeg bake knekkebrød dere! Tror all søvnen har gjort at jeg har fått litt overskudd! Håper det ikke blir et FOR ambisiøst mål ;) Skal straks gå å handle det jeg trenger på butikken :)

Skrevet

Det er ikke sikkert jeg har et par uker på meg lenger, var hos JM i dag og hodet er festet godt ned i bekkenet og lille frøken er klar til å komme ut, det kan skje når som helst, er 37+ 2 i dag:)

OMG!!! Kan ikke tro på at vi endelig vil få en baby!!!:)

Er sikker på at du får det til med hekling også, Zassy;) faktisk er det kanskje litt lettere å hekle enn å strikke, strikking kan oppleves som stiv...hvis man ikke er vant til det. Men prøver du å hekle litt, går du fort frem,pga det er veldig behagelig å bruke heklenål, lykke til:)

Skrevet

Det går nok så bra så bra zassy =) Når en er kommet så lang blir det kanskje 2-3 uker på sykehuset, hvis det blir så lenge da. Kommer jo litt an på alle omstendigheter selvfølgelig. Min gutt måtte ut i hu og hast pga at morkaken løsnet. Men det gikk nå kjempebra. Han ble utskrevet fra sykehuset 1 mnd før han skulle vært født. =) Og han er den som har vært minst syk av mine 3, utrolig nok. Nå er han 16,5 år og skal på videregående skole til høsten =) Rart å tenke på at han som nå er 191 cm høy bare var 41 cm da han kom til verden. Hvordan er det mulig at en kropp kan vokse så mye?? Fantastisk spør du meg hehehe.

Masse lykke til med bakingen :) Er kos å bake. Jeg tror jeg skal begynne å pakke denne berømmelige baggen... 11 dager til termin.

Skrevet

Gledebarnet:

Ha nå ikke alt for store forhåpninger... Hode kan feste seg ganske lenge før fødsel, men bra du er optimist =))

Hekling er lett å lære :) Finnes sikkert mange fine instruksjonsvideoer på youtube. Og så er det mange fine små prosjekter en kan styre med. Da blir en ikke så fort lei =)

Skrevet

Ja ja, men det går som det skal og det er bra;) noen ganger kjenner jeg så sterk press nede, altså kjennes som om hun er på vei ut:P nesten ute liksom, jeg håper virkelig det skjer innen uke 39;)

Skrevet

Petrine 191!! guri meg! hehe, skjønner at det er sprøtt å tenke på ja :) Menneskekroppen er jo helt fantastisk, hva man greier :) Det var kjempekos å bake, nå er det ikke lenge til første knekkebrødbrett er ferdig, gleder meg til å smake! Har kjøpt godt smør og nypesyltetøy også så det blir bra :) Men ligger strak ut på sofaen, hehe, ble sliten ja, men mer godsliten :)

gledesbarnet : blir utrolig spennende for deg fremover da! :) Kan ikke fatte jeg heller at babyen faktisk skal ut en dag, haha, plutselig har vi de her sammen med oss :)

Skrevet

Hei Petrine + spire:

Ja, en må vel ha interesse og:) Men er veldig imponert over alle som har interesse og tålmodighet:)

Er kjekt når ungdommen koser seg ja:) Min er så svimete at man kan bli fasinert:) hehe

Hormoner er en fin ting:) Håper de har tenkt å stabilisere seg.. det gjelder vel både mine og hans hormoner:) hehe

Skrevet

Har blitt hektet på strikking igjen, typisk meg, er en periodestrikker..blir oppslukt av ting intenst i en periode og så legger jeg det helt fra meg igjen, hehe. Har begynt på en babylue nå, spent på om jeg får det til! Har ikke lest gjennom oppskriften for å sjekke at jeg forstår alt..tar det som det kommer :P Er så koselig å lage noe til tulla mi! :-D

Skrevet

Zassy: Ble det gode knekkebrød?? Regner med det :)

Ja kroppen er bare fasinerende! Så koselig med en liten lue da :o) Jeg er nå begynt på fot nr 2 på buksen :) Ser jo ut som om jeg blir ferdig før det skjer noe her :( Masse kynnere med nedpress og stikkinger, men det blir liksom ikke noe mer.

Skrevet

Ja de ble helt utrolig gode, var Mimmis knekkebrød jeg lagde :) Til og med samboeren syntes de var kjempegode :) Så har spist en del av dem nå..drikker myyye vann også nå da når jeg har fått i meg så mye grovt :P Håper det har gunstig virkning på mage og fordøyelse :) Det er jo flott at du blir ferdig med buksen, men skjønner at du kanskje egentlig skulle ønske du ikke ble det ;) Men høres jo ut som at noe kan være på gang nå da..følger spent med på om du plutselig skriver en fødehistorie :-D

Skrevet

Så bra da :) Grovt om masse væske er bra hehehe :) Jeg får faktisk halsbrann av å spise grove knekkebrød :( Utrolig kjedelig for knekkebrød er så godt.

Jo flott å bli ferdig, men har jo god til siden dette nok kommer til å bli juleklær hehehe. Derfor hadde jeg håpet jeg ikke ble ferdig.

Noe på gang.... tja nei tror ikke det da, men tiden vil vise. Hadde ikke gjort noe. Skal nå se om jeg rekker å skrive her før vi drar til føden, men det er ikke sikekrt hehehe. Forrige kom på 2 timer og 45 min fra første rie. Åååå som jeg gleder meg til å annonsere at lillegutt er kommet! Vi må bare finne ut hva han skal hete...

Skrevet

Zassy?

Hva vil det si at livmorhalsen er forkortet? Alt man lærer her inne på barnimagen:)

Nå er jeg snart høygravid:) Juhu:)

I dag har jeg vært på tur med hunden:) Er strålende fornøyd med det:) Skjer ikke så mye i livet mitt for å si det slik:)

Skrevet

Klippet og limte litt til deg om livmorhals:

Livmorhalsen sitter øverst i skjeden og er nederste del av livmoren. En umoden livmorhals er vanligvis cirka 3-4 centimeter lang.

Hva skjer med livmorhalsen i svangerskapet?

- Vanligvis vil livmorhalsen forkortes og mykes opp dess nærmere termin en kommer. Alt fra 2-3 uker før termin, til senere, er vanlig. Det er ikke vanlig at modningsprosessen starter særlig tidligere enn en måneds tid før termin. Men det skjer at denne prosessen starter tidligere i svangerskapet for noen kvinner.

Hvilken betydning har kort livmorhals i et svangerskap?

- Hvis livmorhalsen forkortes veldig tidlig i svangerskapet, kan faren for prematur fødsel øke. Da vil den gravide kunne få beskjed om å ta det med ro, eventuelt sykemeldes helt og i enkelte tilfeller blir det nødvendig med strengt sengeleie og innleggelse på observasjonspost. Dette avhenger av hvor tidlig i svangerskapet kvinnen er.

Hva er årsaken til kort livmorhals?

- Det kan være mange grunner til kort livmorhals. Noen ganger vet vi faktisk ikke hva det kommer av.

Er en kort livmorhals også svak?

- Det er klart at jo kortere livmorhalsen er, jo lettere gir den etter for det økte trykket fra babyen. Hvis den ikke bare er kort, men også mykere – gir den fortere etter og begynner å åpne seg.

Er en kort livmorhals mer åpen enn en med vanlig lengde?

- Det trenger den ikke være. En kan godt ha en kort livmorhals som er lukket, det vil si ikke har begynt å åpne seg.

Det var dagens leksjon, håper du lærte noe, hehe! ;)

Skrevet

Tusen takk Zassy:)

Lærer noe hver dag:)

Er det vanlig at leger sjekker livmorhalsen?

Skrevet

Hei igjen :) Jeg tror ikke det er noe de gjør sånn uten videre nei, jeg ble først sjekket da jeg kom inn med premature rier, så de sjekker sikkert bare hvis det er mistanke om noe, men jeg vet ikke dette sikkert, de hadde ikke sjekket på meg før iallefall :) De brukte innvendig ultralyd.

I morgen har jeg legetime så tidlig så må opp kl 7 så i dag øvet jeg meg på å stå opp tidligere så det ikke skal bli så hardt i morgen, hehe, kom meg ikke opp før 9 da, men sovnet ikke før etter 3 i natt så er ganske trøøøtt nå..men kan jo være greit å få døgnet på rett kjøl igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...