zassy☆ Skrevet 25. juli 2011 #1 Skrevet 25. juli 2011 Hvis det er flere som er like skravlete som meg Har hatt så syykt mye kynnere i dag, det går nesten i ett! Slitsomt. Ellers går det bra Nesten strikket ferdig helseteppet som jeg holder på med nå, gøy å se at det blir ferdig Hvordan går det med deg?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. juli 2011 #2 Skrevet 25. juli 2011 Jeg har også hatt dager med masse kynnere. For 1 uke siden kom de veldig regelmessig i mange timer, men var ikke spesielt sterke. Uansett ble det ikke noe mer enn det:-( Var ikke så høye forhåpninger jeg hadde da, men nå kan babyen godt komme synes jeg. Selv om det er 10 dager til termin... Har en bukse liggende som mangler et halvt ben, men lyster er liksom ikke der til å gjøre det ferdig...
zassy☆ Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2011 Er jo ikke vondt med kynnerne, bare slitsomt, kjæresten sier at det ser og kjennes ut som jeg har en bowlingkule i magen, hehe! Nå har den vært steinhard hele kvelden så og si..lurer litt på om det gjør noe at det er så mye :S Bare 10 dager til termin ja, da tenker jeg du begynner å bli klar for at babyen kan komme Har ikke hatt så mye lyst til å strikke jeg heller i grunn, sist jeg strikket på teppet var i april, hehe, så sjokkerte meg selv da jeg endelig tok fatt igjen
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. juli 2011 #4 Skrevet 25. juli 2011 Magen min er stort sett alltid stein hard... var sånn sist også. Hvor lenge har du igjen? Satser på at jeg får en rolig baby, så jeg får strikket ferdig buksen før vinteren kommer..
zassy☆ Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2011 Ja har vært plaget med kynnere nesten hele veien så jeg er jo vant til det. Har 7 uker igjen så er en stund ja! Men var innlagt med premature rier for en stund siden og legen tror jeg kommer til å føde tidlig, så kan være jeg ikke har så lenge igjen heller. Får bare vente å se Ja du får satse på det, har du mange barn?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. juli 2011 #6 Skrevet 25. juli 2011 Har bare 1 på snart 3 år. Så hun er jo ikke baby lenger. Gleder oss til å få en liiiten i hus igjen:-) Selv om vi nok har glemt alt slitet som følger.. Har du noen fra før? Håper du går noen uker til da hvertfall! Jeg fødte 4 dager før sist, så hadde håpet at det skulle bli enda litt tidliger denne gangen. Men vi får se..
zassy☆ Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2011 Nei dette er vår første Så alt er nytt og vi er helt uvitende om alt slitet...enda Hvordan startet fødsel for deg sist da? Spennende dager nå da og gå å vente på tegn på fødsel! Gleder meg så utrolig til å få se henne jeg, lurer sånn på hvordan hun ser ut :-)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. juli 2011 #8 Skrevet 25. juli 2011 Begynte med rier. Etter ca 19 timer tok de vannet og da var hun ute etter 1 time. Gikk fort på slutten. Fra 4 cm til hun var ute tok det 3 timer. Håper det går litt fortere denne gangen! Morro med jente. Bare å glede seg:-) Vi vet ikke kjønn enda, så er veldig spent på det!
jobber med saken har klart det Skrevet 25. juli 2011 #9 Skrevet 25. juli 2011 Hei Zassy:) Kjedelig å være sykemeldt? Synes du er flink som har gjort ferdig teppet:) Nå husker jeg ikke hva du spurte om i tråden... teflonhjerne her i gården... Men formen her er fin:) Litt bekkenløsningsplager, men det må jeg vel tåle? Har nesten ikke hatt plager dette svangerskapet... Ellers er jeg fortsatt trøtt og sliter med å sove.. merkelig
Petrine +spire=❤ Skrevet 25. juli 2011 #10 Skrevet 25. juli 2011 Hei Skravlehøne her også Formen er elendig så jeg hadde håpet at babyen kunne komme nå snart. Dagene går med til å surfe (som på nett og ikke bølgen den blå hehehe), tv, sitte, ligge. Kjedelig Men men. Strikekr også en del, men er begynt å bli lei det også. Så flott at du har tatt fatt på teppet Zassy!!! Flinke du! Da får vi bare utfordre nestemann med å få ferdig den foten hehehe =) Jeg er ferdig med genseren og er begynt så vidt på buksen, men det er faktisk 2 kanskje 3 (husker ikke) dager siden jeg tok i strikketøyet. Kan se ut som om buksen også blir ferdig før lillegutt kommer..
zassy☆ Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 25. juli 2011 dollypopp Da blir det ekstra spennende for dere når babyen kommer Har du klart både gutte og jentenavn eller? Får håpe det går litt raskere med fødsel denne gangen ja, men det sier de jo at det ofte gjør med nr 2 Hei jobber med saken har klart det Ja litt kjedelig ja Har ikke gjort teppet heelt ferdig da, men nesten, skulle egentlig vært litt større men jeg tror ikke jeg gidder å kjøpe mer garn, hehe, så får bare bli sånn det blir nå Spurte egentlig ikke om noe spesielt jeg, skulle bare se om det var flere våkne i kveld som ville skravle litt Sover du lite da? Føler meg sliten hele dagen selv jeg, men sover faktisk mye. Heldig som ikke har hatt mye plager i svangerskapet du da
zassy☆ Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #12 Skrevet 25. juli 2011 Ja fikk endelig tatt fatt på teppet Petrine, og det var faktisk litt gøy Var så lenge siden sist (april) at jeg måtte søke opp mønsteret på nytt, hehe. Ble såpass inspirert at jeg lurer på å lage noe mer, men kanskje bare noe lite, en lue eller noe, hvis jeg finner en enkel oppskrift som jeg kan klare Dårlig form sier du? Er ikke noe særlig her heller, kan liksom ikke fatte at jeg kanskje skal gå slik i 7 uker til, føler meg sliten hele tiden og kynnere konstant nesten, blir uvel av ingenting så er liksom fast i denne sofaen nå..meeen skal prøve å ikke klage mere nå Så bra at du blir ferdig med dressen du lager Har det ikke fungert å ha "sette i gang sex"? hehe, leste den tråden du lagde! Vet det er pes for dere høygravide å ha sex i det hele tatt etter det jeg leste..men selv er jeg misunnelig for vi har sexforbud!! :S
jobber med saken har klart det Skrevet 25. juli 2011 #13 Skrevet 25. juli 2011 Jeg og synes det er litt kjedelig å være sykemeldt... Hvis det bare er du som vet at teppet egentlig skulle være litt større, så kan du jo bare ombestemme deg:) Jeg sover vel egentlig ikke lite. Bare sliter med å sove. Slik at jeg må sovne forran tv og da sover jeg et par timer. Våkner. Er våken noen timer og sovner igjen. Konstant trøtt og svimete.. Jeg har vært utrolig heldig:) Og glad er jeg for det:)
gledebarnet2 Skrevet 25. juli 2011 #14 Skrevet 25. juli 2011 Hei:) Har faktisk heklet en babyteppe her:P og holder på med sparkebukse, men nå har det stoppet opp...synes den oppskriften virker litt vanskelig:P så jeg får se... Kynnere er et kjent ord her også ja;) Formen er super topp, føles som om alle hormoner er borte, er full med energi og har lyst til å gjøre noe hele tiden. Skal faktisk settes i gang i uke 39, men er litt skeptisk til det...er bare om 2 uker...
Petrine +spire=❤ Skrevet 25. juli 2011 #15 Skrevet 25. juli 2011 Ikke noe funksjon på den sex'en ennå ihvertfall Blæææ. Burde vel skjedd noe innen nå om det hadde effekt hehehe. Og det var ett pes ja hehehe. Litt komisk også da, men vi fikk det nå til hehehe. Kjedelig å gå sykemeldt så lenge, men hva kan man gjøre da? Alt for disse små nurkene våre! Jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 31, tror jeg det var. Og da hadde jeg nok dratt det lenger enn jeg burde, men ville ikke og da presser man gjerne kroppen mer enn godt er.. Nå er jo permisjonen begynt da. Venter fortsatt på svar fra nav om foreldrepenger. Håper det kommer snart og at jeg får det jeg skal ha i aug... I dag hadde jeg meg en liten tur ut å hentet speedyen i bhg Deilig å komme seg ut bittelitt med så mye hjemmesitting som det blir på meg. Selv om jeg var helt ferdig da jeg kom hjem.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. juli 2011 #16 Skrevet 25. juli 2011 Nav ja... er spent på hva vi får til svar. Ingen som kunne hjelpe meg der, de har virkelig ikke peiling dersom man ikke har A4 arbeidsforhol... Jeg er student så de ble jo helt forvirra av de spm jeg kom med... Så vi søkte både engangsstønad og foreldrepenger, så får vi se. Sitter bare å venter på at tiden skal gå jeg da. Nå har jeg brettet 2 maskiner med klær, lagt frøkna som plutselig våknet og ser svømming på tv.... Jada, veldig spennende...hehe. Vet at jeg ikke får sove når jeg legger meg, så tenker å drøye så lenge som mulig.
zassy☆ Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #17 Skrevet 25. juli 2011 jobber med saken har klart det: Kroppen din gjøres vel klar til nattevåk allerede da Men vet hvordan det er, våkner og må på do hele tiden jeg også, sikkert derfor jeg føler meg sliten på dagen også. gledesbarnet 2011: Så flink du er som hekler! Kunne det en gang jeg også, men har glemt det nå. Sånne heklete tepper er jo så fine Så utrolig heldig du er som har mye energi!! misunnelig Hva er grunnen til at du skal settes i gang da? Petrine : Ja vet du når svaret ang foreldrepenger kommer? Tar vel kanskje litt lenger tid nå når det er sommer også, har hatt så mye pes og styr med nav ang de pengene så er veldig spent på hva de har funnet ut.. tør nesten ikke håpe på det beste! Det er godt å komme seg ut ja, gikk en tur i går jeg og var heelt utslitt etterpå, men godt likevel. Få litt avveksling
Petrine +spire=❤ Skrevet 25. juli 2011 #18 Skrevet 25. juli 2011 Nav er helt håpløs i enkelte tilfeller ( Hva studerer du? Jeg er selv deltids student. Skal prøve å legge meg nå, men kommer vel tilbake om en time eller to, som vanlig... Hahaha
gledebarnet2 Skrevet 25. juli 2011 #19 Skrevet 25. juli 2011 Legen mener at det blir best for meg å føde i uke 39( pga det som skjedde sist sv.skap), men har lest at igangsetting kan utvikle seg til å være dramatisk hvis livmorshalsen ikke er moden, vi får se:) Takk takk, ja hekling er gøy, men bare på hobbybasis;) jeg hadde ikke heklet siden videregående skole:P fikk så lyst på det nå og det viste seg at jeg kunne fortsatt hekle he he...føler meg veldig kreativ for tiden, det er en deilig følelse å skape noe;) Prøvde å strikke også, det går bra, men ikke like bra som med hekling. Dessuten finnes det så mange fine oppskrifter til babyting for strikking, missunner alle som liker å strikke:)
zassy☆ Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #20 Skrevet 25. juli 2011 ok, du har jo enda et par uker på deg, mye kan jo skje på den tid! :)Håper det går fint. Har bare heklet sånne små lapper til lappeteppe en gang i tiden jeg, og tror ikke jeg kan det lenger, men hvem vet, hvis jeg hadde tatt frem heklepinnen og googlet en oppskrift Ja det er veldig mye fine strikkeoppskrifter, selv er jeg ikke så god i strikking heller så blir bare det enkleste slik som teppe Det er veldig gøy å skap noe ja, gir mestringsfølelse ;-D
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. juli 2011 #21 Skrevet 25. juli 2011 Jeg har 1 semester igjen av sykepleien. 4 mnd til så er jeg ferdig:-) Hva studerer du? Lykke til med å sove! ;-) Hekling har jeg aldri prøvd meg på. Vi gjorde ikke det på skolen heller, var bare strikking og fingerhekling..hehe
Up2me Skrevet 26. juli 2011 #22 Skrevet 26. juli 2011 Hei jenter! Melder meg inn i skravletråden sent på natta jeg også Sliter med å få sove!! Sitter i sofaen og tygger isbiter, og tror det skal være sånn Hihi.. Sliter også masse med kynnere, og begynner å bli LEIII!!! føler meg alt for sliten til at jeg har 6 uker igjen.. håper han kommer litt før ! ;P Har heklet pledd jeg. Og ble veldig fornøyd med det. http://ellemellegiraff.blogspot.com/2011/07/heklet-babypledd-og-mitt-bidrag-til.html Første gangen jeg har hekla noe så stort, som tok såpass lang tid! Har sjelden tolmodighet til sånnt jeg hehe.. men såå gøy når d blir feerdig da!
Petrine +spire=❤ Skrevet 26. juli 2011 #23 Skrevet 26. juli 2011 Ble overraskende litt søv på meg i natt Lenge siden! Var oppe på do 3 ganger da, men sovnet fort igjen. Utrolig! Jeg går førskolelærer Tar det på deltid i kombinasjon med jobb. Har 2 år igjen. Så flinke dere alle er Er jo kjempekjekt å lage noe. Jeg er vel det en kan kalle en håndarbeidsfreack hehehe. Strikker, hekler, broderer, ja det meste. Ønsker meg en symaskin så jeg kunne blitt litt flinkere på det området også
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 26. juli 2011 #25 Skrevet 26. juli 2011 Tror jeg sovnet i 4 tiden. Våknet noen ganger men sov nesten til 9. Så det er da noe. Bare veldig kjedelige timer før det... Nå gruer jeg meg allerede til neste natt. Vet det ikke blir noe bedre. Men, men. Snart får vi andre ting å tenke på. Har sånn veldig press nedentil, begynte for 2 uker siden, men nå håper jeg det skjer noe snart. Skulle gjerne sjekket om det var noe liv der nede, men jm er på ferie:-( Ellers er det godt å se at det finnes andre ting enn nyheter på TV i dag. Tar nok tid før samfunnet er tilbake til det "normale", men jeg blir gal av denne terror-boblen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå