Gå til innhold

Fondvegg i stue - harry? Dere som har litt peil på interiør, hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Er det ut eller i verste fall harry å male en vegg i stua i en mørkere farge enn resten?

Har siklet på fargen varm lin, men ser den blir for mørk til en stue som ikke er så altfor stor.

Er det fortsatt ok, eller er det helt ut?

Og hvis jeg f.eks maler resten av veggene i en hvitfarge, hva slags farge bør jeg ha på vinduskarmer og gardiner?

Håper noen med peil kan hjelpe meg litt for jeg er helt borte når det gjelder hva som er in og ikke.

Fortsetter under...

Det er helt ok. Har selv samme tapet på alle veggene, eller samme maling på alle veggene.

Jeg personlig liker ikke mørkt. Jeg liker lyst, lysere og lysest, matt og dust.

Shabby stil er ut, og har ikke sansen, men var nok litt på romantisk bølge for noen år siden.

Men ingen regler mot kontraster, det e helt ok. Liker du det, går du for det :-)

Tenk ikke så mye på hva som er ut og in ;) Hva vil DU trives med? Det er det som teller, for det er DU som skal leve i din stue :)

Ikke ha helt hvite vegger i en stue, men noe litt mer over i hvitbrun(lys antikk er nesten for lys til stue, syns jeg). Fargen jeg har, heter Sand. Den er behagelig i en stue. Og der hadde det vært fint med en litt mørkere vegg, men det har jeg ikke :)

Vinduskarmer kan være helt hvite, men jeg fikk et tips av en maler en gang - ikke velg kritthvitt på det som er hvitt. Bryt den med en litt mørkere farge. Til linfarge og slikt kan Lys antikk være det hvite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...