Gå til innhold

Det er ikke mulig å få bekkenløsning så tidlig! (uke 19)

Anbefalte innlegg

Det sa legen da jeg var på kontroll idag. Jeg er i uke 19 og har vært plaget med bekkenløsning siden uke 10 ihvertfall, om ikke tidligere. På de verste dagene halter jeg når jeg går fordi det er så vondt. Med førstemann ble jeg sengeliggende en stund etter jeg passerte 20 uker fordi jeg hadde så ille bekkenløsningssmerter. Så det er jammen en fornuftig lege jeg har som ikke tror på at jeg har bekkenløsning nå fordi det er alt for tidlig. Det er ikke mulig å få allerede nå visstnok. Kjenner jeg blir litt oppgitt.

Fortsetter under...

Du kan printe ut dette, hilse fra fostermedisinsk på Riksen og klaske det i panna på`n:

Relaxin er et hormon som skilles ut rundt eggløsning, og i svangerskap. Det topper seg rundt uke 14 og nærmere forløsning. Det gjør slik at symfysebenet og bekkenleddet utvides, noe som medfører smerter hos enkelte.

Jeg begynte allerede å få smerter ved uke 10-11. Trodde ikke selv det var bekkenløsning, men legen sa det var dette og ville jeg skulle begynne med behandlinger hos fysioterapaut med det samme for kanskje å hindre at det skulle bli verre. Men det ble bare verre ganske fort. I uke 20 ble jeg 100% sykemeldt (hadde prøvd 50% en stund) etter at legen mente det bare ville gjøre vondt verre å pine meg avgårde på jobb.

Ser også ut fra andre svar du får her at jeg tror at legen din må lese seg opp litt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...