Gå til innhold

Ser dere grunn til å innvolvere 3-4 åringer i denne tragedien!!!???

Anbefalte innlegg

Er det bare med eller er det fler foreldre der ute som skåner de aller minste mot denne hendelsen?

Ser på bilder og nyheter der folk har med små barn i tog, tenning av lys etc. Et innlegg i VG viste en mor med sin 3 år gamle datter i Domkirken hvor de tenner lys, og moren sier hun syns det er vanskelig å forklare datteren.

Så lenge nyheter ikke kommer på før etter leggetid eller pc'en +++ så¨ser jeg ikke helt grunn til å måtte fortelle min snart 4 åring om dette!De har jo ikke mulighet til å forstå noe som helst, mitt barn vet såvidt hva død er - og henger det sammen himmelen og engler. Noe jeg syns er en fin ting enn så lenge.

Kunne jo selvfølgelig fortalt at det hadde dødd noen mennesker og at vi skal gå i tog, tenne lys pga dette.

Nei, jeg lar hxn leve i sin bekymringsfrie verden, også kan jeg tenne lys, se nyheter og gråte litt på kvelden!!

HVA MENER DU?

Fortsetter under...

Jeg ville kanskje bare sagt at det hadde skjedd en ulykke, eller at det var noen som angrep.

Ikke prøvd å forklare mer. Tror ikke det er skadelig for små barn å delta i en stor samling på Rådhusplassen.

Ja, vi har snakket om det. Hun skulle i barnehagen i dag og det var garantert at det ble tatt opp der, noe det også ble, så vi snakket om det hjemme i helgen. Ikke de store detaljene, men nok til at hun vet litt, skjønner og at hun ikke er redd.

Hun er 4 år og hun forstår.

Annonse

Nei, har en gutt på 3,5år her! Har ikke snakket med han om det, og ei heller har barnehagen tatt det opp i hans avdelig. Synest barn kan få være barn, selfølgelig mange barn som får med seg mer en andre.. og er mer involvert en andre! men føler ingen grunn til å fortelle sønnen min om dette.

mine to på 3 og snart 5 år er uvitende om dette. ser ikke poenget i å innvolvere dem i det. 3 åringen hadde ikke forstått, og 5 åringen hadde bare sittet igjen med masse undring. vi bor så langt unna og er ikke berørt av ulykken, så derfor har jeg valgt å ikke si noen ting! ikke har jeg vist dem bilder på tv heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...