Gå til innhold

Fortell meg om barnehagestarten til din ettåring!! Gruer meg!!!

Anbefalte innlegg

Gruer meg til hun skal begynne til uka :( Lille jenta mi! Hun er 13 mnd.

Hvordan gikk innkjøring, hvor mange dager og hvor lenge var dere der hver dag?

Hun gråter sårt hver gang jeg går, om det bare er til et annet rom, så jeg gruer meg sånn. Vi kommer til å grine om kapp! :(

Fortsetter under...

6- åringen og 3-åringen min begynte i barnehagen ved hhv 15 måneder og 13 måneder. Det har gått veldig bra begge gangene. Jeg var veldig bekymret med eldstemann da jeg ikke hadde noe erfaring med barnehage, men ikke bekymret i det hele tatt da 3-åringen begynte.

Minste min begynner om noen uker, han er 14 måneder gammel. Han gråter også bare jeg går ut av rommet ofte, og er veldig mammadalt. Men er ikke bekymret nå heller, det kommer til å gå helt fint:)

Innkjøringen varte i 3 dager, første dagen var vi der i noen timer, andre dagen kunne jeg dra. 3 dagen var vanlig dag. Det er veldig sjelden de har grått ved levering. Da har det vært bedre at jeg drar fort mens sønnen min sitter på fanget til en av de anstatte enn at jeg blir lenger og forlenger gråten hans.

Hvis du er nervøs, usikker og utrygg blir hun det også tenker jeg. Så da er det bedre å late som det er den naturligste ting i verden at hun skal være i barnehagen selv om du føler det veldig annerledes innvendig.

Lykke til:)

Det gikk helt fint, det du må tenke på er at du skal la henne få lov til å være uten deg, slik at hun ikke ser at du er lei deg, for da blir hun lei seg, og så har dere det gående.

Smil, selv om du ikke vil, lek litt med henne og de andre barna, og gå, fremdeles med et smil.

takk for svar! Jo, jeg vet jeg må kvinne meg opp og at jeg heller får grine når jeg kommer i bilen.

Æsj, det er jo egentlig bare tull, jeg vet jo at det blir bra for henne. Det er en super barnehage og jeg kjenner mange som har hatt barna sine hos personalet på den avdelingen hun skal på og de skryter dem opp i skyene som kjærlige og omsorgsfulle damer.

Allikevel gruer jeg meg så voldsomt.

HI

Innkjøringen var fæl. Han grein masse og ropte etter meg når jeg gikk. Han nektet også å spise i barnehagen den første uka... :-(

Selv om det er en bra barnehage, så har alltid hatt et av-på forhold til den. Så det kommer stadig nye perioder da han ikke er så begeistret for å bli levert og gråter en liten skvett...

Jenta mi begynte da hun var 16 mnd. Hun var veldig mammadalt, derfor tok pappaen hele innkjøringen. Det gikk helt strålende :-D Hun stortrivdes fra første stund. Første dagen var pappaen der hele dagen, neste dag gikk han derfra en times tid, og tredje dagen var han borte noen timer.

Jeg var veldig spent på hvordan det ville gå første dagen jeg leverte henne, men det gikk kjempefint. Hun er veldig glad i mat, og spiser frokost i barnehagen. Hun er så fornøyd når hun får matpakken sin at da er det helt greit at vi går

Annonse

Det gikk helt fint, han raste av gårde og storkoste seg fra første dag. Og han er mammadalt, men heldigvis ikke så ille at jeg ikke kan gå ut av rommet :) Han stoler på folk, og er en veldig trygg unge.

Ingen av mine var så små, yngste var 17mnd da hun begynte i barnehagen. Gikk veldig greit etter en tilvenningsfase. Hos oss fungerte det best at mannen min tok tilvenningen og leverte henne i starten. Mine andre barn var 2-3år da de begynte i barnehagen, gikk greit det også.

Viktig at du tar deg sammen, vær glad og avslappet, blir mye verre for barnet hvis du gråter, eller virker stresset eller urolig. Kansje pappan heller skal ta tilvenningen? Mye bedre for barnet tross alt, og kansje lettere for deg også.

Hvis du griner så vil jo hun gjøre det og. Du må jo oppføre deg voksent i en slik situasjon, du mishandler jo henne ikke. Greier du ikke oppføre deg er det sikkert mye bedre for henne at pappaen tar seg av dette.

Dattera til ei venninne nekter å gå til legen men det er ikke rart siden venninna mi silgriner når de er der fordi hun synes så synd på dattera. Ungene tror jo da at det er noe farlig og skummelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...