Gå til innhold

Syden og mensen... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Finnes det tabletter som stopper mensen? Jeg reiser til syden på fredagen, og her ser det ikke ut som mensen skal stoppe av seg selv. Har hatt det i 11 dager nå, og nå begynner menssmertene å komme tilbake igjen :/

Vet at det finnes tabletter som utsetter, men kan disse også stoppe mensen som allerede har kommet? Trodde jeg skulle bli ferdig før sydentur :/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143427351-syden-og-mensen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes tabletter for å utsette mens. Det finnes også tabletter som reduserer blødning.

Dersom du skal fly, så hadde jeg da også vurdert å ta på støttestrømper og passe på å gå litt slik at du ikke får en blodpropp i "premie".

Annonse

Kontroversielt, men her er mitt råd:

Sett deg ned, pust dypt og innstill deg på at du kommer til å ha mensen hele ferien. Tenk på hvordan du kan overleve det: Tabeletter mot smerten, tamponger så du kan bade.

Da kan det godt hende at det stopper opp av seg selv, faktisk. har selv gjort lignede ting mange ganger.

Min mor sa alltid at om man skulle ut og reise, eller skulle være med på noe spesielt, så kunne man være hundre prosent sikker på at mensen kom, uansett hvor i syklusen man var. Og hun HAR rett. Om man er urolig for det, så kommer den, og så blir den.

Kroppen er en forunderlig mekanisme....

Vet du hva, det tror jeg faktisk din mor har rett i! Nesten hver gang jeg har vært på badeferie kommer mensen uanmeldt! Derfor jeg ble litt glad nå, så jeg kunne bli ferdig med den før jeg dro, men den vil jo aldri dra!

Skal ta ditt råd, prøve å unngå å tenke på det, og heller fokusere på hvor utrolig godt det skal bli å komme seg bort en tur :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...