Gå til innhold

Andre som venter gutt nr 3?

Anbefalte innlegg

For det første kjenner jeg meg stolt over en frisk liten gutt til i magen, og gleder meg ihjel til å få han ut og bli kjent med han :)

Men så vanskelig det er med navn da! Har liksom brukt opp de fina guttenavnene vi hadde. Skal nok finne et til slutt, men lite fine navn igjen.. hehe..

Selv føler jeg venner og familie er "skuffa" over en gutt til, men prøver å overse alle "teite" kommentarer som: "Ja, da blir det vel en 4.mann", "det var vel jente dere håpa på nå".

Dette er aller siste, og jeg gleder meg masse til å få en liten bromlebasse til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143427326-andre-som-venter-gutt-nr-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært på ordinær ul enda. Men på tidlig var han veeldig usikker på hva det var. Men jeg har en gutteføkelse denne gangen også. Og helt ærlig så liker jeg virkelig å være guttemamma! Men hadde jo vært koselig om det var ei tuppe der inne, men det tror jeg ikke:) selvsagt er alle rundt meg innkludert mannen helt sikker på det er ei jente.. Og jeg kjenner også veldig på den att alle antar att vi vil ha en til kun for å få ei jente. Ingen som tror på meg når jeg sier vi vil faktisk ha ett BARN til uansett hva det er. Blir liksom ikke trodd og det irriterer meg noe så inni .....! Så jeg skjønner godt hva du mener ja:)

Vi har fått kommentarer som...."neeeiiiii, er det enda en gutt?????" som om enda en gutt ikke er bra nok!!! Jeg blir såra, lei meg, sinna, forbanna på alle de TEITE kommentarene... Vi har to gutter fra før som er aldeles nydelige og jeg har ikke angret ett sekund på at jeg har de... og denne gangen visste jeg at det var stor sjanse for gutt.. og ul sier gutt!!!

Tidligere i svangerskapet skrev jeg et innlegg her om at jeg var kjempe redd for at babyen ikke levde, dette var før ordinær UL. Så når jeg endelig kom på ul var jeg overlykkelig over at jeg så det lille hjertet dunke og at detvar 4 kammer, nyrer, magesekk, blære, hjerne, armen og ben og at den lille babyen var i live!!!

Når jeg da fikk vite etterpå at det var en gutt så var jeg bare glad den lille levde =)

Men det er faktisk sårende å høre gang på gang på gang på gang.... at uff, stakkar dere som får 3 gutter!!!!!!

Jeg har også to gutter fra før, har ikke vært på Ul enda, men skal heller ikke vite kjønn. Men "vet/kjenner" på meg at det er gutt nr 3 som kommer, og jeg gleder meg like mye til å møte denne vesle gogutten som jeg har gjort med de andre to:) Får mange kommentarer jeg også på at, - det er vel jenta dere har prøvd på nå da etc. Jeg og mannen har vært enige om at vi vil ha tre BARN, og det ser det ut til at vi er så heldige å få, og da spiller det liten rolle hvilket kjønn barnet er. :)

Gratulerer! Og prøv så godt du kan å overse alle kommentarene på at det kommer en gutt. Synes det er altfor mye fokus på hvilket kjønn det er i magen. Vi venter nå nr. 3 og skal ikke vite kjønn denne gangen heller. Har ikke visst med de to første. Har en av hver fra før, så vi har sluppet unna liknende kommentarer, men det kom noen sist. "Da håper dere vel på jente denne gangen slik at dere får en av hver" ol. Sannheten var at jeg ønsket meg et frisk barn og var mest innstilt på en gutt til for det "kunne" jeg på en måte. Ble både overrasket og glad over at det ble eijente, men har alltid sett på meg selv som en guttemamma. Så er spent på hva som kommer, kan jo ende opp med to små rosa prinsesser!

Lykke til videre alle tredjegangs :-).

• 4 uker senere...

Hei

Ja - jeg venter også gutt nr 3. Har fått lignende kommentarer: ...enda en gutt? Nå blir det mange gutter...Det blir visst ikke jente på dere.. Og verste: Så det er bare din bror som klarer å levere jente ( som om jeg var mislykket eller noe)? De fleste sier å, å så kjekt, men aldri å så kjekt med en gutt til... Før vi fikk vite kjønn kom kommentarer som ; det blir sikker jente denne gangen...det må bli jente - det er helt spesielt for en mor å få en datter..Mannen min slipper slike kommentarer fordi han har en datter fra før. For min del trives jeg som guttemamma, og syns guttene er mye enklere å ha med å gjøre enn hans datter ( han har en sønn og kommer langt bedre overens med ham....) Ja - det hadde vært kjekt med en jente, men det er like kjekt med gutt og gleder oss veldig til gutten kommer nå - og det viktigste for meg og mannen min er at vi får et felles, friskt, dypt ønsket barn som har latt vente på seg en god stund. Likevel kjente jeg at jeg fikk en liten dett når vi fikk vite kjønnet - ikke fordi det betydde mye hvilket kjønn det ble, men fordi det er lett å bli nedpsyket av slike ufine kommentarer og synspunkt fra andre.. Det gikk noen dager - så tenkte jeg bare pokker ta de som ikke kan glede seg på våres vegne, det som betyr noe er at barnet er dypt ønsket av oss som foreldre og av sine søsken - så får andre mener hva de vil. Men at det er sårende og lite fintfølende - JA !! Og definetivt legges det på minnet for ettertiden.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...