MinAndreSkatt Skrevet 25. juli 2011 #1 Skrevet 25. juli 2011 samme som skralvesiden.... Hei. Har termin 18 august. men slimproppen gikk for 2 dager siden, og jeg har hatt kynnere siden, murringer i "menssmerte området" og i korsryggen, men ikke fødsel ennå... I dag tok jeg lakseringsolje. hva mener dere om dette? noen erfaringer? vet det er tidlig. men føler at jeg og kroppen er klar.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. juli 2011 #2 Skrevet 25. juli 2011 Det er sterkt frarådet. Jeg mener det er å gamble med babyens helse og liv. Det kan føre til styrtfødsel som er farlig for mor og barn. Er en grunn til at det ikke blir brukt på fødeklare i helsevesenet.
playground princess Skrevet 25. juli 2011 #3 Skrevet 25. juli 2011 Dersom du og kroppen var klar så hadde du født....? Hvor fikk du det fra, at det var smart å ta lakseringsolje?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. juli 2011 #4 Skrevet 25. juli 2011 Sist gikk slimproppen 1 uke før fødselen startet, så behøver ikke skje noe de nærmeste dagene enda. Her tror jeg slimproppen gikk i dag, så håper på fødsel innen 1 uke. 10 dager til termin...
MinAndreSkatt Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2011 jeg FØLER at jeg er klar, og at det kan skje ganske snart. men ikke noe fødsel enda som sagt. har hørt det kan føre til styrtfødsel ja, men mange har også andre erfaringer. og jeg har vel aldri sagt at det var smart??? Spør om andre har erfaringer, for vil høre hva som skjedde så med de. for dette er jo veldig forskjellig...
nytt bøllefrø i okt Skrevet 25. juli 2011 #6 Skrevet 25. juli 2011 jeg har prøvd den på alle tre barna og desverre satt jeg igjen med bare den kvalmesmaken for ungen kommer når den kommer
miss c. Skrevet 25. juli 2011 #7 Skrevet 25. juli 2011 Det setter i hvert fall futt på avføringen din, baby kommer når baby er klar - og når vi nærmer oss slutten av svangerskapet, så er vi mødre klare for lengst, gjerne noen uker før termin. Baby er ikke like klar og kommer til sin tid. Lykke til med å springe på do med kynnere i tillegg. Jeg hadde ikke orket diaré i tillegg til alle andre småplager, men det er mitt valg.
MinAndreSkatt Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2011 ja, vi får bare vente å se 3 timer siden jeg tok den - ingen effekt så langt.....!!
MinAndreSkatt Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 25. juli 2011 du sier noe der jeg skal ikke klage, har heldigvis ingen andre ting å klage på i svskapet.
Billie Jean Skrevet 26. juli 2011 #10 Skrevet 26. juli 2011 Jeg vil nødig virke moraliserende, men synes det er lite gjennomtenkt å ta lakserolje for å sette igang fødselen. Som du skriver selv, har du hørt at det kan føre til styrtfødsel, i tillegg til at du vet at det ikke nødvendigvis er smart. Hvorfor ta sjansen?
Nille 76 Skrevet 26. juli 2011 #11 Skrevet 26. juli 2011 Du har jo misforstått helt!! Der er ikke du som skal være klar til fødsel, det er ungen som skal være klar til å bli født. Vent til ungen er klar, så kommer den. Dette er ikke noe du skal styre eller kontrollere, dette dreier seg ikke mest om deg, men om det lille nye mennesket. Lakserolje er uansvarlig og farlig å ta når man er gravid!!
Mrs. Bouquet Skrevet 26. juli 2011 #12 Skrevet 26. juli 2011 Nå stod på skravelsiden at det var snakk om duphalac. Da stiller jo saken seg på en annen måte. Blir ikke noen styrtfødsel av den. Kun dogåing.
MinAndreSkatt Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #13 Skrevet 26. juli 2011 ja... jeg skrev så! Meen det stemmer ikke. Ricini Oleum Virginale heter den jeg tok. Det er hvertfall det som står på flaska!
L.I.L.Y Skrevet 26. juli 2011 #14 Skrevet 26. juli 2011 Hvorfor eksperimentere med kroppen egentlig? Jeg forstår det bare ikke. Føler du at du er kompetent til å "sette i gang" din egen fødsel som du selv forteller, fordi du er "lei"? Uff, kjenner jeg blir lei av alt dette tullet om lakserolje, bringebærkapsler osv., og du vet jo faktisk ikke om dette påvirker barnet i magen eller? Høres ikke særlig smart ut.
MinAndreSkatt Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #15 Skrevet 27. juli 2011 skjønner godt at det er mange forskjellig meninger om dette. OG erfaringer!! Så dette er i grunn opp til hver enkelt. Ingenting har skjedd med mine bekjente som har tatt det, bortsett fra fødsel - ikke styrtfødsel. men så klart, dette er opp til hver enkelt. Har aldri sagt at det er smart eller en "bra" ting og gjøre. og respekterer at det er mange forskjellige meninger om dette.
Billie Jean Skrevet 28. juli 2011 #16 Skrevet 28. juli 2011 Jeg må bare spørre én gang til: hvorfor vil du gjøre noe du selv innrømmer ikke nødvendigvis er en smart eller "bra" ting å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå