Gå til innhold

dere som er utdannet sykepleiere, men ikke jobber innen det yrket..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skal studere praktisk pedagogikk 1års studie for å bli lærer. vil ikke "kaste" vekk utdannelsen min :)

var nettopp på reunion og der var det noen av spl som jobbet som kontor med arb, forsikring, nav,

Har du videreutdanning, da? Ta en mastergrad, jobb med forskning og fagutvikling. Hvilken type poliklinikk jobber du innenfor? Jeg er psykiatrisk sykepleier i et ambulant akutteam, har selvstendig behandlerrolle og total frihet i arbeidet mitt. Er gull verdt! Kunne aldri tenke meg en statisk jobb med de samme undersøkelsene og problemstillingene dag ut og inn...

Annonse

har 5 år i psykiatrien bak meg, lever med skjult nr etc takket være det, men jeg skjønner hva du mener med frihet i arbeidet. Problemet med det er at den friheten ikke nødvendigvis er et gode hvis du ikke har et godt lederskap i ryggen.

hi

Jeg skjønner hva du sier, HI. Virkelig! :)

For meg har det hjulpet å ikke gro fast på arbeidsstedene, da jeg har flyttet på meg så snart jeg ser større potensiale for videreutvikling et annet sted. Jeg har også tatt veiledningspedagogikk og er NSF-godkjent veileder, slik at jeg kan drive med veiledning på fulltid dersom jeg ønsker det.

Ikke kast bort det du har selv om du er lei. Forny deg med videreutdanning, meld deg f.eks på kurs i tropemedisin og jobb humanitært, eller familieterapi. Det er så mye du kan gjøre uten å skifte beite totalt. :)

Kanskje dette er noe for deg? http://www.bjorknes.no/hoyskole/default.asp?pzOT=3&pzOI=1352

Lykke til!

takk for gode tips dere! ..og til 21:45 man går ikke nødvendigvis lei av yrket i seg selv, men det å oppleve seg som lite verdsatt arbeidskapasitet, lav lønn i forhold til skyhøye krav til ansvar, lite bemanning, jobbe svært ubekvemme arbeidstider, forholde seg til triste skjebner og på samme tid klare å skåne seg selv for inntrykk uten å bli kynisk/avstumpet, oppleve trusler/utagering..ja jeg kan nevne i fleng.

hvilke signaler man gir? vel f.eks at her trengs det bedre ledelse, bedre ivaretakelse av de ansatte, mer fokus på kursing/oppdatering for å stimulere til faglig vekst blant de ansatte, bonusordninger-noe å strekke seg etter etc.

...jeg akter ikke vente 4 år til her for å se om dette kan bedre seg når det hverken foreligger økonomi, eller andre ressurser til dette formålet. tror det er ganske så vanlig på arbeidsplasser innen helsevesenet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...