enitsirko Skrevet 25. juli 2011 #1 Skrevet 25. juli 2011 Er nå i uke 13. Innlagt på sykehus i Hellas. Hadde blødning for 4 dager siden. UL viste at litt av morkaken hadde løsna. Ble satt på drypp for å få livmoren til å slappe av. Ligger nå her på 4. dag. Ingen blødning etter innleggelse. Ny UL dag 2 viser at alt er ok. Bebien lever i beste velgående. Lurer på hva som er vanlig prosedyre hjemme i Norge ang dette? Del gjerne dine erfaringer med blødning. Trenger sårt noe å sammenligne min opplevelse med :-) På forhånd takk :-)
*3 prinsesser* Skrevet 26. juli 2011 #2 Skrevet 26. juli 2011 Huff, stakkers deg! Også attpåtil i utlandet.... Jeg har ikke hatt blødning da jeg gikk gravid med mine to prinsesser, så jeg ble fra meg av frykt da jeg oppdaget blod i uke 7-8 i dette svangerskapet. Det var lys brunt og viste på toalettpairet, men det rant ikke. Altså ikke mye og ikke ferskt. Jeg bestillte privat ul, siden det offentlige ikke kunne hjelpe meg. Den viste heldigvis at alt var i skjønneste orden, og jeg fikk beskjed om å leve som normalt. Jeg er desverre usikker på prossedyrer her til lands når det delvis morkakeløsning siden dette ikke har vært aktuelt for meg. Håper det bare er en liten del som har løsnet?! Det er jo positivt at blødningene har stoppet da:-) Lykke til videre enitsirko!
WildPrincess Skrevet 26. juli 2011 #3 Skrevet 26. juli 2011 Hei Jeg har hatt blødninger flere ganger denne gangen, men ingen av de var farlige på noen som helst måte. Det er vanlig og blø... men hva som skjer når man har en bit av morkaka som løsner aner jeg ikke. Ring ditt lokale sykehus hjemme i Norge og be om fødeavdelingen. Der får du sikkert prate med en jordmor som kan foklare deg litt mer rundt det som skjer og hvordan dette behandles i Norge. Det vil kanskje hjelpe deg med å slappe litt mer av Masse lykke til
enitsirko Skrevet 5. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2011 Takk for svar. Endelig hjemme etter skrekkopplevelsen. Heldigvis endte det godt. Var på UL på sykehuset i Norge i går. Den viste en livlig baby som sparket og styrte på inni der :-) Lettet over at det gikk som det gikk! Så ut fra UL nå ser det ut som om det kommer en liten gutt i januar/februar :-)
katrine5 Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Hei! Jeg fikk blødning rundt uke 11-12 som endte opp med brunlig utflod/spotting i opptil to-tre uker. Har i tillegg opplevd blødning på toalettpapiret ett par ganger etterpå, senest i går (uke 23), men som ble borte etter få timer. Velger å tro dem som sier at det er vanlig å blø under svangerskapet, og at det ikke er farlig så lenge det ikke følger smerter med. Er uansett lite noen kan gjøre vel...? Kjenner liv så tenker at alt er i orden så lenge jeg ikke kommer til å blø mye, da vil jeg kontakte lege. Lykke til videre i svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå