petra og gullet Skrevet 25. juli 2011 #1 Skrevet 25. juli 2011 Ja, enkelt og kort... Når begynner/begynte dere å gi fluortabletter til den lille? Hvor mange tenner bør de ha og hvilken smak er den beste?
Babyønske �� Skrevet 25. juli 2011 #2 Skrevet 25. juli 2011 Begynte når han var 2 år. Bl a fordi jeg ikke var sikker på om det var noe man skulle gi, for jeg hadde lest så delte anbefalinger. Men så sa legen på 2 årskontroll at det kunne vi bare gi. Han hadde satt seg en del inn i det med fluortilskudd og anbefalte det sterkt. Også tenkte jeg som så at han burde være gammel nok til å suge eller tygge tablettene, ikke bare svelge de rett ned. Og det har ikke vært noe problem nå når han er så gammel.
Babyønske �� Skrevet 25. juli 2011 #3 Skrevet 25. juli 2011 Og han får vel den med jordbærsmak, var ikke så mange alternativer på apoteket når vi skulle kjøpe. Det har hvertfall ikke vært noen protester på smaken.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 26. juli 2011 #5 Skrevet 26. juli 2011 Vi begynte da han var 2,5år. Har nå lest at ett sted at det ikke anbefales i det hele tatt, ett annet sted står det at det ikke anbefales før 3år, og igjen et annet sted anbefales det fra 1års alder... Ikke godt å bli klok på... Mannen min liker ikke egentlig å putte "gift" i barna sine som han sier, og mulig vi slutter... Rart at fluor egentlig skal være bra for oss når det er et giftig stoff... Jeg brukte fluortabletter da jeg var liten og har ingen hull, så jeg er litt for å bruke det. (Men mannen min har heller ikke hull, og han brukte det IKKE...) Bruker foresten peppermyntesmak.
lillenims Skrevet 26. juli 2011 #6 Skrevet 26. juli 2011 Mannen fikk beskjed på 15mnd-kontroll om at hun kunne få det om vi ikke klarte pusse tennene hennes om morgenen. Tannpussen er fremdeles en kamp full av skriking, så vi har valgt å gi en tablett om morran (etter frokost) og heller slåss med tannbørsten om kvelden. Kjøpte den som var fra 6 mnd på apoteket, tror den kun har bringebærsmak. Jentungen tygger/suger lykkelig på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå