Gå til innhold

Etterbetaling av baenetilsyn et helt skoleår??!!??!!??

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har gått skole i et år nå uten å ha mottat barnetilsyn, dette pga jeg ikke viste om rettigheten min på denne stødnaden. Jeg har selsagt søkt barnetilsyn fra høsten igjen da jeg forsetter skolegangen min. I søknaden søkte jeg etterbetaling for første skoleåret. er det mulig å få etterbetaling for dette året? Jeg har jo hatt krav på det, men som sagt ikke vist om denne rettigheten. Hva tror dere??

Fortsetter under...

Jeg kan ta feil, men mener man ikke får mer enn 3 mnd etterbetalt fra NAV fra søketidspunktet. Dersom NAV somler med behandling av stønaden får du etterbetalt fra søketidspunktet, men når du ikke har levert søknad før får du kun tre mnd. etterbetalt desverre.

Nei du, din lille griske jævel med forkjærlighet for overdreven bruk av tegnsetting. Du får som de andre sier, etterbetalt for maksimalt 3 måneder.

Du har kanskje ikke skjønt det, men du må selv ta ansvar for å etterspørre hva du har KRAV på, for det er ingen som plikter å opplyse deg uten at du selv tar kontakt og spør!

Annonse

Tusen takk for svar. Ja, at jeg ikke har vist om dette med barnetilsyn har jeg kun meg selv å takke for at jeg ikke sjekket opp i rettighetene mine. men å kalle meg en grisk javæl syntes jeg er så unødvendig. jeg spurte bare om dem som viste om dette med barnetilsyn siden jeg er ny på det. jeg har kun stipen og lån som inntekt og det er veldig trangt budskjett hver måned som fulltisstudent.

Så hvist jeg kunne få litt tilbakebetalt på sfo regningen hadde jeg vært veldig takknemelig for det- alt kommer godt med når det er trangt økonomisk. Tror de fleste hadde gjort det samme.

Og etter alt som har skjedd her hjemme de siste dagene- bør du skamme deg å utale deg så stygt. Snakk om vennlighet og åpenhet for ulik problemstillinger, sukk.

kun 3 mnd. tilbake fra søketidspunkt desverre.. men, hvorfor har du ikke OS når du er alene?? Da blir det litt romsligere økonomisk.. regner med du barnetrygd for et barn mer enn du har og bidrag ellers må du får ordnet dette også! Siden du skriver at du kun har stipend og lån høres det jo ikke ut som du har disse tingene heller.. Si fra om du lurer på noe, jeg både er eneforsørger selv OG jobber i NAV så har ganske god peil.. hehe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...