Gå til innhold

Kjøpe ulldress og ullklær til baby, hvilken størrelse har jeg lengst??

Anbefalte innlegg

JEg har tenkt å legge i litt mer penger i ullklær til denne babyen, siden jeg av erfaring vet at jeg bruker mest strømpebukser og bodyer og en ulldress over om vi skal ut. men, hvilken størrelse har jeg lengst? hvis jeg kjøper str 60, vil den sikkert være stor en stund, men kanskje holde til baby er 5-6 mnd? lurer fordi jeg ikke tenker å kjøpe så mye klær denne gangen. brukte jo bare halvparten av klærne jeg hadde med de to andre!

Fortsetter under...

Vi hoppet over str 62 i løpet av en to-ukers ferie. Hadde en hel kommode full av klær i den størrelsen :S Babyen var 8-9 uker da vi kom hjem, så tror ikke du skal satse på at den har 60 til den er 5-6 mnd!

Ville heller satset på 68 og 74. De har vi brukt veldig lenge.

Du kan mest sannsynlig regne med at 60 ikke holder lenger enn i et par måneder. Min gutt er ganske lang og tynn, snart seks måneder, og bruker nå 74 i bodyer og 68 i strømpebukse/bukse.

Personlig hadde jeg kjøpt et par strømpebukser og bodyer i 56/60/62, slik at ungen ikke drukner helt de første månedene, og resten i større størrelser. Anbefaler også å kjøpe uten føtter, da varer dressene lenger.

Men dressene i ull er annerledes på str enn vanlig barneklær i kjedebutikker. en ulldress fra janus i str 60 er som str 68 i vanlig bomullsklær, og neste str er 70 som tilsvarer en str 74-80.

er det da bedre å kjøpe en ulldress i str 50 og en i str 70? tenkte kanskje at 60 var litt stort i begynnelsen, men kunne brette opp ermene, og så holdt den til vi skulle kjøpe str 70.

Kommer jo helt an på størrelsen til barnet, HI.. Gutta mine har vært 4-5 cm lenger enn jentene ved fødsel og har strukket seg i lengde fortere også. Så med gutta holdt ikke 68 lenger enn i 5 måneder, mens minstejenta er 7 1/2 måned nå og har akkurat begynt med str 68 i forrige uke.. Hvis babyen ikke er født ennå, bør du vel vente til du ser hvor stor h*n er?

Annonse

Ja, stemmer det, Janus er store i størrelsen. Jeg vet ikke helt, jeg, men når jeg tenker meg om, hadde vi en Janus-dress (tynn pyjamas, vel og merke) i str 60 som vi brukte fra fødselen. Den var stor, men det funket, for den var på en måte litt elastisk. Ungen var 52 cm da han ble født.

Jeg vet ikke hvor lenge den hadde passet, for vi sluttet å bruke ullpysj da det ble så varmt i april - da var han ca to måneder.

Vi kjøpte i 70 og 80. Vår er 6 mndr, og stor for alderen, og han vil fremdeles passe ulltøyet sitt i 80 i lang tid fremover. Det i 70 passer nok ikke mer enn en mnd til, og vi bruker jo normalt ikke ull på sommeren, så det ble egentlig ikke mye brukt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...