Triduana Skrevet 25. juli 2011 #1 Skrevet 25. juli 2011 Skal på overtidskontroll i morgen. Skulle visst allerede ha vært, for nå var de opptatt av menstermin igjen - og at den var for lenge siden, mens ultrayd termin var i dag. Fikk beskjed at jeg skulle først på noe greier (het det ekg?) for å sjekke aktiviteten til baby osv, og så til legen. Hva sjekker de? Bare at alt er bra med baby og at morkake fungerer? Hvis alt er ok, blir jeg bare sendt hjem igjen med beskjed om å vente noen dager til? Har hittil ikke hatt stor baby heller. Nesten så jeg håper noe skal være litt i veien, ikke farlig, bare nok til at de vil sette det i gang for sikkerhetsskyld Sånne hormonpiller virker fint, men ikke riestimulerende drypp...
Trultetryne Skrevet 25. juli 2011 #3 Skrevet 25. juli 2011 Hei Jeg hører ikke til her inne, men svarer allikevel. Da jeg var på overtidkontroll lå jeg først en halvtime med ctg-registrering, så ble jeg sjekket nedentil og så tok de ultralyd. Hos meg var det litt lite fostervann, og de bestemte seg for å sette i gang fødselen med en gang. Ble satt i gang med modningspille, og 18 timer senere var jeg mor
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 25. juli 2011 #4 Skrevet 25. juli 2011 Jeg har aldri vært, men så vidt jeg skjønner tar det CTG og sparketest (du ligger og trykker på en knapp hver gang du kjenner liv fra babyen), de vanlige prøvene som blodtrykk, urin osv og så sjekker de evt modning. Om de sjekker fostervann med ultralyd eller vekstestimering hvis alt annet ser ok ut er jeg usikker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå