Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele hvordan ukene før termin/fødsel har vært for dere?

Sist gang hadde jeg kynnere en dag og så gikk vannet, hodet hadde ikke festet seg en gang. Denne gangen begynte kynnere i uke 27, hodet festet seg i uke 31 og jeg har skikkelig vondt nederst i magen for tiden. Er jo alt for tidlig for fødsel (uke 33 nå), så må nok pent smøre meg med tålmodighet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare lurer på, hvordan vet du at hodet er festet?

Har mye kynnere jeg, hadde premature rier i uke 31 som de fikk stoppet, men føler i dag at babyen ligger lenger ned, har også vondt i magen som kommer og går litt, jeg er også i uke 33. Men fordi jeg har fått beskjed om risiko for tidlig fødsel så analyserer jeg jo alt med kroppen min for tiden :P

Skrevet

Jeg hadde også veldig vondt i magen rundt uke 33-34, helt nederst og nesten som knip. Samtidig fikk jeg mye vann i kroppen og vondt i alle ledd. Var til kontroll og alt var bra med jenta mi. Nå er jeg i uke 36 og har det helt normalt igjen. Så forhåpentligvis er det også bare forbigående hos dere også.

God bedring:-)

Skrevet

Legen og jordmora undersøker om hodet er festet på hver kontroll. HB (hodeleie-bevegelig) eller HF (hodeleie-festet) står det på mitt helsekort. Så er det andre koder på seteleie og tverrleie.

Første svangerskap hadde jeg masse kynnere fra uke 16 (!), ble utredet endel ift det, men det påvirket ikke livmorhalsen. De siste ukene før fødsel var det økt kynnervirksomhet. Etter en runde i halmen vedvarte kynnerne og etter et døgn gikk de over i rier. Et døgn etter det igjen var babyen ute:)

Denne gangen har jeg også hatt masse kynnere hele veien, men de siste ukene har jeg hatt flere runder med maserier (vonde) uten at det har blitt fødsel av det. Kynnerne er der hele tiden, men nå tror jeg liksom aldri at det skal bli noe. Hodet var festet på mandag, og legen spådde 2-3 dager til fødsel. Får se om han har rett i dag da:p Hadde termin i går, og er KLAR for fødsel!

Skrevet

De har aldri sjekket noe slikt hos meg :o iallefall ikke som de har sagt!

må sjekke helsekortet....

Der hvor det står leie/beveg. har de to av kontrollene skrevet et + , men da har de spurt om jeg kjenner bevegelse mener jeg.

Men ser at det står en H der den dagen jeg ble innlagt på sykehus..hm..kanskje det bare betyr at hodet er ned? Skal spørre om dette på neste kontroll! Er i uke 34 nå så det går vel an at hodet er festet ettersom jeg er førstegangs? :)

Skrevet

De har sikkert ulike måter å beskrive leie på fra plass til plass:)

Det kan godt hende at hodet er festet i uke 34 når du er førstegangs. Hos flergangsfødende er det ikke alltid hodet fester seg før fødselen er i gang, men det finnes selvsagt unntak. Mitt festet seg denne uken (terminuken).

H-en står sikkert for hodeleie. Veldig greit å vite hvis det skulle være noe, og du må ringe føden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...