Gå til innhold

Todelt regntøy eller hel dress nå på sommer/tidlig høst i barnehage?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt begge deler til mine barn, men er mest fornøyd med hel dress til så små. Da er det ingen glipper i livet, de små ruller jo rundt i vanndammer ;)

Men jeg hadde spurt de ansatte i barnehagen hva de foretrekker. Kan være at den ene er mer praktisk enn den andre..

Hei,

vi har hatt både todelt regndress og høstdress (egentlig en vinterdress, men sånn hvor du kan ta ut fôret så den kan brukes som høstdress også) i barnehagen vår og høst.

Fordelen med todelt regndress er at det ofte er vått ute uten at det regner, da kan barna ha på seg regnbukse og f.eks. boblejakke og boltre seg i sandkassen (og bli fulle av våt sand) samtidig som de holder seg gode og varme.

Hvis du skal kjøpe inn utstyr først, ville jeg hørt med barnehagen hva de foretrekker; de har ofte sine egne rutiner og meninger om dette. :)

Til ettåring hadde jeg valgt heldress så sliper de at noe sklir opp og blir våte mellom jakke og bukse.

Det finnes heldresser som er tynne som er ideelle å bruke nå på sensommeren og høsten i bhg.

Jeg ville kjøpt 2 eller 3 så jeg har hatt litt å skifte i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...