Gå til innhold

HCG-nivåer, blodprøve og hemmetesting - hjelp, vær så snill!

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg tror jeg kan være gravid...... Tidspunkt for befruktning enten 260411 eller 040511. Altså IKKE planlagt, viktig bit av fortsettelsen på dette innlegget.

Var hos fastlegen for noe annet; og fikk da opplyst at jeg KUNNE være gravid...... Har virkelig ikke hatt nioen anelse om dette; altså i teorien, JA, men ikke tenkt på det som en mulighet før fastlegen lanserte det som en......

Fikk ikke mensen på ventet tidspunkt. (Hadde en menslignende blødning med første dag 190611, som jeg jo den gang trodde var vanlig mens.....)

Tok en CB-test på fredag morgen, i kontrollvinduet fungerte den, men INGEN strek eller kryss i vinduet som skulle vise om jeg var gravid eller ikke......

Bør jeg komme meg tilbake til legen fort som fy eller skal jeg vente? Hun sa jo ikke rett ut at jeg var gravid, og testen viser jo ingenting (?) Men; jeg har veldig ømme bryster, ekkel smak i munnen og faktisk morgenkvalme......... Hadde beskyttet sex begge datoene jeg har nevnt......... Vet dette kan virke banalt, men er sliten, liten og litt redd her jeg sitter på hytta alene........ lurer på om jeg burde ringe/eposte legen eller rett og slett komme meg tilbake til byen for å få en time hos legen.........

Fortsetter under...

Jeg hadde rett og slett kjøpt meg noen tester til. I og med at det ikke kom noen strek i det hele tatt i vinduet, kan det jo tyde på at testen ikke fungerte som den skulle. CB testene skal jo vise en vannrett strek i det store displayet uansett om du er gravid eller ikke, er du gravid kommer det i tillegg en loddrett strek.(altså - for ikke gravid, + for gravid).

Så kjøp en test til du, og pass på at du følger anvisningene på pakken. I og med at du mener at det er såpass lenge siden befruktning, er det vel heller ikke nødvendig med morgenurin, bare ta den når som helst.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...