Gå til innhold

Har du en god vaskemasakin å anbefale?

Anbefalte innlegg

Vaskemaskinen min røyk i dag, og jeg må kjøpe meg ny, men aner ikke hva jeg skal velge. Ha forøvrig noen kriterier.

Det jeg gjerne vil ha er:

*Minimum 6 kg tøy og 1400 o/min.

*Ellers vil jeg gjerne ha en maskin med display og som har kortprogram på ca 1 time. (Her i huset vaskes mye klær, og jeg har ikke tid til å vente på en maskin som bruker opp mot eller over 2 timer på et vask.)

*Det er også viktig at ullprogrammet er effektivt og skånsomt, sånn at jeg kan vaske hjemmestrikkede klær uten at de tøves (svigermor sin whirlpool tover ullen til tross for ullprogram).

En bonus ville det vært om en kan velge grader selv (bruker ofte 75 grader på min nåværende maskin, men syns at mange av de nye har kun 60 og 90 grader som alternativ)

Har du en maskin du er godt fornøyd med og som du vil anbefale?

Fortsetter under...

Det høres ut som at du trenger vår vaskemaskin! :) Den er fra Miele og har alle kriteriene du spurte etter, samt litt til. Den er riktignok dyr, vi betalte 11500 kr for den. Den har digitalt display. Er så og si lydløs. Husker ikke hvilken modell den er, men vi kjøpte den i år. Nå er jeg utenlands og har ingen muliget til å sjekke ut hvilken modell vi har. Men hvis du klarer å finne ut hvilken det er (kjøpte den på Elkjøp), så vit at jeg anbefaler den på det varmeste!

Vi har en maskin i samme kategori som Håpfull83, en Miele vaskemaskin til litt over 10000,-. Og vi ELSKER vaskemaskinen vår!! Har aldri hatt så mange valgmuligheter, den vasker tøyet skånsomt og takler ull. Vi bruker kun ull hele høst, vinter og vår sesongen så det er mye ullvask.

Husker ikke hvilke modell det er. Men det er en Miele.

Selv har vi en gammel maskin (husker ikke hva den heter og orker ikke gå å se... ) ikke miele eller aeg/husquarna. Men den er snart 8 år gammel og vi regner igrunn med at den ryker snart, så da blir vi nok å bytte til Miele eller AEG

Vi bytta tørketrommel for 2 år siden og da gikk vi for AEG-da denne var størst (tar 7 kg) og mest stillegående.

Annonse

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-tork/vaskemaskin/WM14Q3E0DN/siemens-vaskemaskin

Vi har denne og jeg er kjempe fornøyd :) Og denne har også kortprogram, og jeg kan trykke kortere program også på alle de vanlige vaskeprogrammene.

Kjøpte denne for en stund siden og er veldig fornøyd. Her kan du se bilde og spesifikasjoner.

http://www.whiteaway.no/product/lg-f1468qdp/

Tror de er rimelige nye på det norske markedet - jeg har aldri hørt om dem. Men de har en fin søke funksjon.

Noen som har en god tørketrommel å anbefale forresten?

anbefaler på det STERKESTE den maskinen jeg har. SUPER maskin. Tar 9+ KG og 1600 omdr. Klasse A-maskin (så du sparer 30% med strøm.)

Stoor plass, har jeg fylt skittentøysdunken får jeg hele inni. Utrolig bra.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=689461

glemte å si at den har kortprogram helt ned til 12 min. Og den har programmer for ALT. fra sportsklær, dyner, babyklær, slike/ull/finttøy, 40grader, 60grader osv.

Sentrifugen kan gå fra 800 - 1600 omdr.

jeg er hvertfall veldig fornøyd :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...