Gå til innhold

Straff for en 6 åring = stå ute i regnet

Anbefalte innlegg

En 6 åring som ikke vil hjelpe til med husarbeid og blir sur. Er det passende straff å sette barnet ut og la det stå ute i regnet til han ga seg og gikk inn og gjorde plikten ?

Eller er det bare meg som syns det er upassende og merkelig grensesetting ? Trenger virkelig noen synspunkter her

Fortsetter under...

Husarbeid og det å stå ute i regnet har ingen sammenheng og det å stå ute i regnet er ingen logisk konsekvens av å nekte å gjøre husarbeid.

Så ja, enig med du. Upassende og svært merkelig! Og står barnet lenge og/eller i tyne klær så er det ganske så nærme omsorgssvikt.

Annonse

HI her,

Min første instinkt var sinne, sjokk og vantro når min sønn fortalte meg dette. Merkelig måte å ha grensesetting på.

Men da far og stemor bestemmer hjemme i sitt hus så blir jeg den sure X'en som kritiserer.

Ja så bli den sure "biomoren" da. Si at neste gang din sønn forteller at han har måtte stå ute i regnet så kaller du inn til møte hos familievernkontoret.

Eller bare skaff dere en time først som sist.

Er ikke sikkert dem tenker at dette er en idiotisk måte å disiplinere på. Derfor kan noen utenforstående fortelle dem det.

Annonse

Er du sikker på at det var akkurat slik da? Mine egne barn kan fint finne på å fortelle at de måtte stå ute i regnet, mens historien kan være en helt annen - som at de faktisk hadde uteklær på seg da de ble henvist ut. Foreslår at du spør far om dette før du lager egne historier av det.

I min hjemkommune var det noen som hadde gitt 5-åring straff ved å stå ute i kulden. En nabo ringte og dette foreldreparet ble fratatt foreldreretten.

Mulig det lå andre grunner bak også.

Gutten var 5år og var 10min uten klær ute i minusgrader.

Jeg vil påstå at en 6-åring ute i regnet er NESTEN det samme. Du og far skal i enighet bestemme straff. Hadde jeg vært vitne til denne episoden du beskriver hadde jeg iallefall ringt på til din eksmann og spurt om han var seriøs. Ser ingen hensikt at et barn skal stå ute i regnet. Hvorfor kunne han ikke stå inne?

HI her,

Man premierer ikke, sier seg selv det. Men det går an å ha en samtale med barnet, forklare hvorfor det skal hjelpe til. At alle bør bidra i et hjem. Og hvis ikke det nyttet så er det vel bedre med en tenkepause på et annet sted en ute i regnværet og bli kliss blaut ? Ville du likt den straffen hvis du var det barnet ?

Nei, jeg ville ikke likt det, jeg ville kommet inn og begynt å rydde.

Problemet her er vel at dere har oppdrad en unge til å tro at han/hun ikke trenger å høre på de voksne når det gjelder å gjøre kjedelige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...