Gå til innhold

Tester negativt, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg prøver å få vårt 2. barn. Nå har jeg gått en uke over forventet mens, og har ingen av de vanlige symptomene på at jeg skal ha mensen. Jeg har ikke vært spes stresset eller noe, og har aldri gått over forventet mensdag før.

I forrige svangerskap testet jeg negativt til jeg var ca +7 dager over forventet mens.

Er det andre som har opplevd at det ikke gir utslag på graviditetstest (selv den som skal være 99% sikker) før etter en ukes tid?

Og - hvis jeg nå ikke er gravid - hva kan være andre grunner til at mensen ikke kommer når den skal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei venninne som tok en graviditetstest, og den kom ut negativ. Så hun levde det "normale" livet. Hun hadde mens i de to neste mnd, men varte kortere enn normalt. Men plutselig begynte magen å ese ut, og hun skjønte det ikke helt.. Så etter noen mnd tok hun en ny test, og den ble positiv. Gikk til helsestasjon, fikk det bekrefta, og helsesøsteren sa at hun var ca 8-10 uker på vei. Men pga av hun allerede hadde fått så stor mage ble hun sendt på UL. Å der viste det seg at hun faktisk var va 19uker på.

Så ja, mye kan skje :)

Grunnen til at mens ikke kommer kan være at kroppen trenger tid for å komme seg. Vet ikke hvor lenge dere har prøvd, eller om du gikk på p-piller eller lignende.

Ønsker deg masse lykke til fremover, og snart stitter spiren ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...