Gå til innhold

Forklare til 3åringen om bomben og skytingen?

Anbefalte innlegg

Leste om en som syntes det var så vanskelig å få 3åringen sin til å forstå..

Alrmin 3åring vet er at det sa pang i Oslo og mange mennesker ble lei seg, og nå plukker de blomster og trøster hverandre. Har hun virkelig behov for å få forklart mer enn det, når hun ikke vil forstå hva som har skjedd?

Hva har dere sagt til deres 3åringer?

Fortsetter under...

Nei det er det jeg mener.

Min datter fikk det med seg for vi skulle sette på barne-tv på fredag når de viste bilder fra et bombet Oslo og jeg ble sittende og se nyhetssendingen mens hun fikk se film på pcen min. Har ikke gått mer i detalj enn det jeg skrev over, men følte jeg måtte si noe om dette da hun fikk det med seg. Idag satt hun stille og såg minnegudstjenesten som jeg da forklrte med at alle de som er leie seg trøster hverandre.

HI

min sønn på 3 fik ca den samme forklaringen som din datter :) Han er svært opptatt av dette og får jo med seg mye fra TV, andre voksne og hva jeg og faren snakker om. Han har rett på å få vite noe ihvertfall. Mye bedre at han får vite litt av det som er sant, istedet for å få høre bruddstykker og lage sin egen virkelighet.

Han har akseptert det fint, og spør om oslo snart blir frisk og om vi kan dra på besøk og trøste en gang :) Han er veldig sympatisk og forståelsesfull min sønn :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...