Gå til innhold

Er jobbsøker og jenta på 17 mnd skal begynne i bhg til høsten. Har så dårlig samvittighet!!!!!

Anbefalte innlegg

Håper ikke det tar lang tid før jeg får meg jobb. Hvilken mor har barnet i barnehagen og går hjemme selv liksom. Det føles så feil! Kommer til å ha hu hjemme noen dager i uka og hente tidlig etter tilvenningen. Hun er veldig aktiv og elsker andre barn og har nok godt av å være der. Men jeg har så dårlig samvittighet og vet det kommer til å rive i meg når jeg leverer henne for så å dra hjem. Alene.

Håper jeg får jobb så fort som mulig.

Fortsetter under...

Å søke jobb er jo en heldagsjobb da. Hvertfall om du virkelig står på. Er jo utsendinger av cver, intervjuer osv. Skjønner jo at du har dårlig samvittighet, men er bedre at datteren din er i barnehagen og får en myk start en at du har henne hjemme, stresser med jobbsøking osv, og så må ha en "kjapp" tilvenning når du får jobb.

Vi var der alle besøksdagene og hun stortrives og hun elsker å være sammen med andre barn. Hun blir rastløs og vil gjerne være ute hele tiden. Jeg er flink til å aktivisere og finne på ting, men jeg merker det er på tide for hennes del å begynne i barnehagen. Alle hennes små venner begynner også til høsten så da hadde det bare blitt oss to hjemme, men ja, har veldig dårlig samvittighet for å sende hu i barnehagen siden jeg går hjemme. Men som sagt så er jeg jobbsøker og kommer ikke til å ligge på latsiden.

HI

Barn har godt av å være i barnehage. De får vært sammen med andre barn og får utfolde seg. De blir aktivisert på en helt annen måte enn du klarer alene!

Annonse

Skjønner hva du mener. Jeg hadde tatt sluttpakke og var jobbsøker da min sønn på 1 år begynte i barnehagen. Jeg følte meg helt forferdelig som lot han ha første dag der på bursdagen sin til og med (riktignok bare et par timer da..). Planen var å ha han mye hjemme, men han trivdes godt i barnehagen og de ansatte der ville gjerne at han skulle komme hver dag. Jeg hadde et eldre barn i den samme barnehage og i starten prøvde jeg å hente veldig tidlig for at yngstemann skulle få korte dager. Men det varte ikke mange ukene, for eldstemann nektet å bli med hjem tidlig, og å hente en og så gå tilbake en time senere for å plukke opp neste blir jo bare tull... Uansett, å søke jobb er en fulltidsjobb, så det var utrolig greit å ha den barnehageplassen. Etter et par-tre måneder fikk jeg jobb og da var det jo deilig at vi hadde hatt en fleksibelt start. Jeg følte da at vi begge var trygge på situasjonen. Lykke til, det går nok kjempefint!

Jeg har samme problem som deg! jeg tror jeg kommer til å utsette bhg starten, evt la han gå der men bare noen timer. Her er det ikke vanskelig å få plass igjen hvis jeg tar han ut heller da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...