Gå til innhold

Kvalmen har kommet..... Blir litt deppa jeg. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 6 uker på vei og i dag har kvalmen kommet for FULT. Skikkelig metallsmak i munnen noe som heller ikke hjelper. Kjenner jeg gruer meg nå. Har blitt så kvalm de andre 2 gangene og da har jeg blitt så deppa også.

Noen andre som føler de blir deppa av kvalmen? Noen som vet råd?

Blir nesten av litt sånn "var dette så lurt", selv om jeg egentlig ønsker et lite nurk av hele mitt hjerte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har jeg det også. Ikke så ofte jeg spyr denne gangen men er konstant kvalm og sliten. Har ikke lyst til å gjøre noenting. Små spiser heletiden for det hjelper så jeg triller vel før jeg er over disse tre mnd. Nå er jeg ca 9 uker.

Skrevet

Hei:) eg er 6+5 idag, og har hatt noe kvalme og er veldig trøtt i ca en uke nå, heile dagene. Det sliter litt på humøret ja. Imorgen skal eg begynne på jobb igjen etter 3 uker feri, så blir spennende å se hvordan det går...

Har desverre ingen råd, men eg personlig syns at det hjelper å være ute i frisk luft. God bedring :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Så sliten jeg også. Har liksom ikke ork til noe. Kunne egentlig tenkt meg å sove noen uker nå :-D

Jeg småspiser også. Kommer nok også til å trille rundt om ikke så lenge. Også er jeg så tørst, men pga den vonde smaken i munnen så er ikke vann noe godt. Hva liker dere å drikke?

Skrevet

Hehe kjenner meg godt igjen, orker ikke gjøre noe, sliter meg gjennom kjøkkenoppvasken og vasking av klær;) Samboer tar seg heldigvis av gutten våres når eg føler at eg trenger litt ro :)

Eg syns det hjelper å drikke Urge Intens (energi drikk). Men så står det på boksen at gravide ikke bør drikke det, så det blir kun en slurk og to. Det kan vel ikke være farlig?... Nektariner er også veldig godt og vannis :)

Skrevet

Spis Ritz kjeks på sengen om morgonen. Det binder magen. Ligg til du føler det har roet seg i magen. Stå opp og spis to brødskiver, har du problemer med lukt hold deg for nasen. Hehe:) Ikke stress, sett deg på sofaen en stund før du begynner dagen. Se på et program på TV eller les et blad. Koble vekk fra alle plikter og husvask. Enkelte dager må jeg tvinge i meg maten, men det hjelper ut over dagen. Drikker kun små super drikke (juice,brus eller saft) og småspiser på alt jeg får lyst på.

Når formen er bra tar jeg meg en tur på butikken og handler mat, rart hvor mye rare matsorter en får lyst på når en er gravid.

Mulig dette høres enkelt ut, men har vert i samme situiasjon som deg i tidligere svangerskap, men denne gangen bestemte jeg meg for at jeg ikke skal la meg knekke.

Lykke til og håper noen av disse rådene kan hjelpe deg

:)

Skrevet

oh yes, kjenner meg igjen! Jeg måtte stoppe bilen i dag på busslommen, hoppe ut og spy! life is good!!!!!!!!

godt å kjenne at man lever.

Skrevet

Tusen takk tola59. Mitt lille gull på 2 år kaller coca cola for tola..."meg også tola" sier hun med en gang hun aner at noen voksne koser seg med det. :-D

I morgen skal jeg ut å kjøpe ritz kjeks. Har suttet vilt på dunder salt i noen dager nå. Men nå er de kvalmende også.

Skal ikke la det knekke meg heller, skal tenke som deg. Var HELT nede i kjelleren sist. Kjenner at hvis jeg tenker en dag av gangen så går det bedre.

En annen ting...... Fordøyelsessystemet mitt har stoppet helt opp. Noen her som vet et triks som hjelper? Som er helt ufarlig å ta nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...