❤snupp(e)❤ Skrevet 24. juli 2011 #1 Skrevet 24. juli 2011 Jeg har tidligere hatt 2 Sa`er, og er nå gravid igjen Men jeg klarer jo ikke å glede meg på samme måte.. Er det noe som har vært/er i samme situasjon? Har man krav på ekstra oppfølgning evt tidligere UL?
Snupien Skrevet 24. juli 2011 #2 Skrevet 24. juli 2011 Heisann. Jeg forstår veldig godt hva du mener. Jeg hadde en MA (ungen ville vært 2 år nå i august)... Gikk til jeg var 11+3, og fikk da vite at det hadde sluttet å utvikle seg etter 7-8 uker. Blødde lenge etterpå... og det viste seg at jeg da hadde blitt gravid igjen, men mistet med en gang. Mye styr... Var utrolig sliten og utenfor i mange mange uker. Da jeg ble ferdig med det, og det viste seg at jeg var gravid igjen etter noen mnd, sa jeg til legen at jeg ønsket tidlig UL. Dette fikk jeg. 9 mnd seinere (på termin faktisk!) kom verdens herligste lille jente. I dag fann jeg ut at jeg er gravid igjen 4-5 uker på veg. Vil ha tidlig UL denne gangen også. Hjelper veldig på å se at det lille hjertet slår Så jeg forstår det utrolig godt. For meg var alle gode ting 3. Krysser fingrene for at det er det for deg også
❤snupp(e)❤ Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2011 Ja, jeg er kjempe nervøs! Siste SA mistet jeg alle symptomene ganske fort og begynte jo å blø og fikk store smerter i magen.. Jeg har jo ikke hatt menstrasjon etter forje SA, men tror jeg er 4 uker på vei.. Når syntes du jeg skal ringe å bestille time til tidlig UL? Når kommer du til å bestille time? Ja, håper vi hopper over i 2.trimester begge to
Snupien Skrevet 24. juli 2011 #4 Skrevet 24. juli 2011 Det forstår jeg veldig godt. -Hjertet begynner vel å slå etter 6 uker ca. Jeg tror jeg var 7 uker ca forrige gang jeg hadde tidlig UL. Nå vil jeg gjerne ha rundt uke 8. Kommer kanskje til å ringe i morgen for å bestille timen. Da har jeg noe å forholde meg til.. Det synes jeg er veldig greit. Var forferdelig å gå gravid i nesten 12 uker (vi hadde planlagt når vi skulle fortelle familien det), også få vite at det var over 1 mmd siden det ikke var noe mer der... Har ikke lyst å oppleve det igjen.
❤snupp(e)❤ Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2011 Det forstår jeg veldig godt!! Huff, en grusom følelse!! Da ringer jeg i morgen også, ja det er greit å ha en fast dag å se frem til Og evt etter ultralyd så er det jo greit å bestille time til lege, for å begynne svangerskapskontrollene! Åh, denne gangen MÅ det gå bra for oss begge!
Snupien Skrevet 24. juli 2011 #6 Skrevet 24. juli 2011 Det tror jeg det gjør Jeg har egentlig en legetime den 15.august, så jeg tror jeg skal ringe der også og bare høre om den kan bli første svangerskapskontroll-time også Nå skal 1åringen ha kvelds.. Når hun er lagt skal jeg kose meg og lese på litt baby/gravid stoff på nettet Spennende.
ambroxia Skrevet 24. juli 2011 #7 Skrevet 24. juli 2011 Hvor mye koster tidlig ul? Håper det går bra med dere begge to Jeg er selv i uke 7 ca
❤snupp(e)❤ Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2011 Jeg vet ikke.. Tror at dersom man har hatt problemer med graviditet som SA, er over 35 år eller har spesielle sykdommer så får man det gratis, for da får man litt ekstra oppfølgning.. Men ring til en privat klinikk å hør, tror det er veldig forskjell.. Lykke til du også
Snupien Skrevet 24. juli 2011 #9 Skrevet 24. juli 2011 Det tror jeg det gjør Jeg har egentlig en legetime den 15.august, så jeg tror jeg skal ringe der også og bare høre om den kan bli første svangerskapskontroll-time også
❤snupp(e)❤ Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 24. juli 2011 Ja, det burde du gjøre fytti dette er spennende!! Har du tips til koselige og nyttige babysider eller? Er jo forsåvidt ny på dette området
Bananikakao'n Skrevet 24. juli 2011 #11 Skrevet 24. juli 2011 For å svare på det du spør om: nei, du har ikke KRAV på noe ekstra med bakgrunn i det du skriver. Det er dessverre ikke uvanlig med to spontanaborter, ei heller missed abortion. En privat UL koster ca en tusenlapp, litt pluss og minus alt ettersom. Tvi tvi
Snupien Skrevet 24. juli 2011 #12 Skrevet 24. juli 2011 Jeg pleier å lese en del på baby/mamma blogger.. Får ofte masse tips og ideer derfra. Et tips om en veldig bra nettbutikk på bla. kosedyr er kortogkos.no. Vi bestilte 2 ekstra kosekluter til jenten vår derfra. (Hun har en favoritt som hun ikke klarer seg uten. Måtte ha en som kan "bo" i barnehagesekken og en ekstra i tilfelle krise;) De har veldig god og rask service!! Norske babyblogger: http://bloggurat.net/kategori/baby Norske mammablogger: http://bloggurat.net/kategori/mamma Ellers står det jo masse nyttig her på barnimagen, babyverden, mammanett ol.
❤snupp(e)❤ Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #13 Skrevet 24. juli 2011 Takk Nå skal jeg kose meg med koselig babylesing Ha en flott kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå