Gå til innhold

I mørke tider kom vårt lille lys til verden :-) (fødehistorie førstegangs)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk at det er min tur til å fortelle om fødselen! Har lest så mange historier, og nå deler jeg endelig min!

Onsdag morgen begynte det å lekke lyserødt blod fra underlivet. Dro ned på sykehuset og fikk bekreftet at vannet hadde gått, men ble sendt hjem i påvente om rier. Dagen etter var jeg nede på kontroll og fikk akkupunktur, noe som måtte ha gjort susen! 6 timer senere var jeg helt sikker på at jeg hadde rier! etter 4 timer hjemme ville jeg ned på sykehuset. Jammen hadde jeg ikke 4cm åpning også! Hører enda jordmoren "Jøss, her har det skjedd en del! Du kommer til å føde i natt!". Følelsen var ubeskrivelig. NÅ skjer det, tenkte jeg.

Etter 5 timer hadde jeg full åpning. Ved 9cm fikk jeg lagt inn en veneflon med noe jeg ikke husker hva heter. Hadde så utrolig pressetrang, og den hjalp. 1 time senere var Ludvik født! :-D stor og sprek gutt på 3920gram, 50 cm og 36 cm rundt hodet <3

Hadde som førstegangs veldig blanede følelser angående fødsel. Helt ærlig, så gruet jeg meg en god del. Ble derfor svært overrasket da jeg verken trengte epidural eller lystgass i det hele tatt! Den veneflon jeg fikk var ikke fordi smertene var uutholdelige, men fordi jeg hadde så ekstremt lyst til å presse. Så til alle som gruer seg: det er virkelig dette vi er konstruert for! Og det er ingenting å grue seg til! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fredag 22.juli kom vårt lille mirakel til verden! :-) nå nyter vi bare tiden som verdens rikeste og stolteste foreldre :-)

Skrevet

Gratulerer så masse :)) fin historie :)

Skrevet

Gratulerer så mye! :)

Skrevet

Gratulerer med prinsen =)

Skrevet

Gratulerer masse med lille prinsen:)

Skrevet

Gratulerer så mye! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...