sonnenschein Skrevet 24. juli 2011 #1 Skrevet 24. juli 2011 Det hele begynte søndag 10/7. Etter å ha gått med en temmlig «spent» mage hele dagen, kom det på ettermiddagen en større mengde med vann fra underlivet . Jeg var sikker på at vannet begynte å gå, så vi kontaktet barnevakten og dro til sykehuset for en sjekk. Skuffet dro vi hjem igjen etter at det ble konstantert at kun den ytre fostervannshinna hatt sprukket og ikke den indre. De neste dagene var rolige, men onsdag morgen (13/7) våknet jeg med en merklig følelse. Jeg lå en stund i senga og kjente etter. Magen føltes «spent» igjen, kroppen tung. I dag skjer det noe tenkte jeg. Dagen var ganske tettpakka med program, jeg var på treningsstudio for å sykle litt, var på lunsj med ei venninne og gjorde husarbeid hjemme. Kl. 18.30 kom det vann igjen fra underlivet, men denne gangen var jeg ikke i tvil. Det var den indre fostervannshinna som hadde gått. På sykehuset ble det tatt en ctg og jeg ble sendt hjem igjen for å vente på rier. Det ble en veldig lang natt, hadde ca 2 rier i timen. Jeg sov tilsammen 2 timer. Endte opp med å vaske huset for å få tiden til å gå. Klokken 12 dagen etter begynte jeg å bli utålmodig og fikk mannen med på en lengre tur i skogen. Dette gjorde susen.Riene tok seg endelig opp og kl.14 var de så tette og vonde at vi dro på sykehuset. Ved første undersøkelse kl. 15.15 hadde jeg 4 cm åpning. Og jeg må si at de to neste timene ble vonde og slitsomme. Heftige rier som hadde god virkning på åpningen. Jeg fikk heldigvis kort hvile fra smertene da jeg fikk en epidural kl.16.30. Men «pausen» varte ikke lenge, jordmor skrudde av smertepumpa. Ca.klokka 17 hadde jeg nesten full åpning, det var bare en liten tapp som stod i veien for hodet. To jordmødre prøvde å dytte vekk denne tappen mens jeg hadde rier. (Det var j..... vondt!!) Endelig var veien åpen...Hodet stod og sprengte ved «utgangen» mens vi ventet på en pressrie. Men lille Lars trengte ikke noen pressrie for å komme ut... Han gled ut helt av seg selv. Det hele tok et par minutter...Helt fantastiskt:) Lille Lars veide 2990 gram og var 48 cm. Like fin som sine storebrødre! Ønsker alle her inne lykke til og takk for følge! Kanske vi sees inne på småtroll? Klem
Ellois Skrevet 24. juli 2011 #2 Skrevet 24. juli 2011 Gratulerer så masse! :-) Kos deg med Lars, så kanskje vi ses inne på Småtroll etterhvert, ja!
NostraStoria Skrevet 24. juli 2011 #3 Skrevet 24. juli 2011 Gratulerer så mye sonnenschein! Endelig! Kommer etter jeg også iløpet av mandag/tirsdag! Håper du koser deg masse med lille prinsen din!
Peispå! Skrevet 24. juli 2011 #6 Skrevet 24. juli 2011 Gratulerer med lille nurket! De er nå bra gode disse småguttene da:-) Nyt dagene fremover, og kos dere så mye som mulig!
sonnenschein Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2011 Takk jenter! lille Lars drikker melk, sover og koser. Alt går bra, merker selvfølgelig at det plutselig er 3 små som trenger Mammas oppmerksomhet. Men nå begynner energien å komme etter fødsel, og jeg er snart i full form igjen:) Klem
Kaisa75 Skrevet 26. juli 2011 #8 Skrevet 26. juli 2011 Kos deg med lille lars!! jeg blir selv snart mor til tre små gutter fra 5 år og nedover, så syntes det var ekstra koselig lesning :-) Lykke til med amming, soving etc!
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 26. juli 2011 #10 Skrevet 26. juli 2011 Gratulerer med lille Lars, og takk for følge! 6 dager til termin her, så håper å snart bli med inn på småtroll. Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå