Gå til innhold

Jeg skal kommer tilbake fra ferien den 19.08 og høgenskolen begynner den 16.08, hvordan løser jeg dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du bør nok i hvertfal gi beskjed om at du kommer sent. Ring skolen og spør. Det smarteste ville vel være å komme hjem i tide. Viste du ikke når skolen startet?

Annonse

Du ringer dem og sier duikke ka komme før den 19.. så enkelt er det. De trenger ikke vite hvorfor. Enkelt og greit. Aldri hørt om at noen har mistet plassen om de har sagt fra på forhånd. Kan være ulike grunner til at enkelte har problem med å møte opp første skoledag.

Jeg begynte på 3 året på høyskolen i fjor. Oppererte mandlene 4 dager før skolestart og var naturlig nok ikke tilstede den første uken. Ga beskjed til skolen, de sa det ikke var noe problem men at det var flott at jeg ga beskjed. de skulle gi beskjed videre til min lærer. de trengte ikke se legeerklæring eller noe. MENH, om du begynner på høyskolen nå (1 året), er dette litt annerledes. da kan du faktisk miste plassen din. Bare å ringe de å spørre, ellers får du reise hjem litt tidligere..

Hvis høyskolen du ønsker å gå på er samarbeidsvillige og det ikke er milelange ventelister til "ditt" studium, så er det nok gode muligheter for at du får utsatt studiestart med noen dager.

Men hvorfor i all verden legger du opp ferien din slik at du ikke er tilbake til skolestart? Det er forholdsvis normal kutyme at skoleåret, i alle fall i høgskoleverdnen, begynner ca 15. august.

Hvis du bare uteblir, så må du regne med å miste studieplassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...