Gå til innhold

Å, som jeg gleder meg til barnehagen i morra :D

Anbefalte innlegg

3uker hvor pappa har vært på jobb og mamma er snart høygravid, da tror jeg det er godt for minsten å sprelle fra seg i barnehagen.

Er så lei av regn og utålmodig 2åring.

Noen flere som er glad for at barnehagestart nærmer seg?

Fortsetter under...

Vi har nettopp begynt på ferien vi. Har hatt 2 uker hjemme og skal ha enda en mnd hjemme.

Mye regn og enda en stund til feriereisen, men jeg ser det som min oppgave at barna ikke kjeder seg hjemme. Litt kjedsomhet har dem godt av, men ellers blir det en del småturer ut (også i regn).

Min mann jobber i utlandet og jeg er også alene med dem.

Mulig at 2-åring din elsker barnehagen og gleder seg til å møte vennene sin igjen. Det hadde jeg også gjort om min mor så på meg som utålmodig.

Høygravid er vel bare en unnskyldning, så ingen sympati fra meg. Så nei kan ikke si at vi gleder oss til barnehagen begynner.

Mulig du og andre ser på meg som vel hard, men du spurte om min mening og fikk den!

Er også alenemor, men ikke høygravid. Men ser ikke problemet med å ta på regntøy og støvler å ta med ungen på lekeplassen. Det går an å sitte i sanda for voksne også. Har kost meg masse i sommer jeg, og vil ikke at barnehagedagen skal komme. Heldigvis er det over 2 uker til!

Annonse

Hvorfor er det flere hurper som må komme drassende med de gamle frasene om at graviditet ikke er en sykdom/unnskyldning.

Jeg er selv høygravid. Og jeg har kraftig bekkenløsning. Har ikke sjans til å gå ut med gutten min. Blir helt ødelagt etter 5-10 minutter. Får totalt gangsperre og må ha hjelp til å komme meg inn, resten av kvelden er ødelagt.

Hva vet dere om HIs situasjon? Har ikke dere navlebeskuende kjærringer noe som helst forståelse for at andres situasjon ikke må være prikk lik deres egen?

Dette syntes jeg hørtes trist ut. Tenk å være lei av toåringen sin etter x antall ferieuker:(

I en travel hverdag synes jeg det er godt å vite at i ferien skal vi ta igjen alt det "tapte". Da skal vi ha god tid om morgenen, sitte på benk/kafe og spise is, lese bok, besøke venner, se film, bake osv.....

Vi gjør jo alle disse tingene ellers i året også, men nå har vi tid til ALT.

Jeg nyter ferien og gruer meg litt til hverdagen starter igjen, selv om vi har det fint da også.

Ungene mine er 3 og 5 år, og elsker å være ute i all slags vær. De har vært ute i strid-regnet hver dag og koser seg glugg ihjel for det. Men det er ikke dermed sagt at de ikke krangler så busta fyker og er i tottene på hverandre 24-7 for det. Skal være godt å slippe å være fredsmekler hele dagen lang ;)

Jeg hadde så bekkenløsning at jeg ikke klarte å tørke meg sjæl i rævva engang nesten, så det kan fint brukes som unnskyldning. Og selvfølgelig blir man sprø av sutrete 2-åringer innimellom, og det er bare godt for dem å komme seg ut og leke med andre barn! Gleder meg jeg også.

Du skjønner det, 14:12, at her inne er det ikke som i den virkelige verden. Her inne skal man ikke være menneskelig, men OVERmenneskelig. Vi skal aldri klage over at vi er slitne, vi må ha huset nyvasket hver da, middag på bordet når mannen kommer hjem, vi skal være pedagogisk riktige og ALDRI kjefte på barna våre, vi må ta våre på kroppen vår og vi skal stå på pinne for mannen seksuelt, ellers kan vi takke oss selv om mannen er utro, vi skal elske våre svigermødre, og barna og huset skal være plettfrie fra topp til tå. Har vi bekkenløsning så er du en dårlig mor om du ikke biter smertene i deg for det skal jo overhodet ikke gå ut over barna at du har vondt, gud forby.. Vi skal være superkvinner, men å innrømme at man blir sliten eller føler at barna tar livet av oss innimellom; det må du for guds skyld ALDRI innrømme. Da er du et elendig koneemne og fortjener ikke dine barn.. ;)

Heldigvis er ikke dette den virkelige verdenen. I min verden kan man syte og klage til venninnene så mye vi vil, og vi hjelper hverandre og gir råd og tips istedenfor å dømme. Hadde jeg levd i bim/dib-verdenen hadde jeg hatt psykiske problemer og aldri følt jeg hadde strekt til.. =)

Hi her, vet jo at det alltid er noen som ser sitt snitt til å slenge litt med leppa her inne, så tar meg ikke så veldig nær av det.

Og bare for å rette opp i misforståelsene så har vi kost oss masse, vi har vært ute å plasket i regnet og vi har vært ute i skog og mark, slapp helt av voktere. Og har ikke gått å vært sur og lei i 3 uker.

Poenget mitt var bare at nå er jeg glad for at disse ukene er over.

Gleder meg til vanlig gjenge hvor jeg kan gjøre litt husarbeid uten protester og når det er stas å være hjemme sammen mamma.

Annonse

Nå er det jo ikke alle som lever i en travel hverdag.

Her hjemme har vi god tid hver dag. Nå som lillegutt har kommet blir det spennende å se hvordan morgnene blir. Men datteren min begynner ikke dagis-dagen för 8:30, og det er bare 5 min gange, så stress blir det nok ikke. Dessuten får hun bare väre der 5 timer 3 dager i uka, så min 3 prige datter er mye hjemme. Derfor föles ikke "ferien" som så spesiell. Jeg gleder meg masse til skole og dagis begynner i august.

Herregud så godt det skal bli med formiddager bare med min lillegutt!! :)

Og ikke minst, en hel uke i mnd med bare han og samboeren!

Så digg å kunne innrömme at man ikke tenker så pedagogisk "riktig" hele tiden! ;)

Ja uff... så fält!!

Er hjemme med ungen 4 av 7 dager i uka, 3 uker i mnd.

Grusomt at jeg gleder meg til noen timer uten henne de andre 3 dagene i uka. Fy skammes seg! Smekk på fingrene!

Har jeg fått barn skal jeg ville väre med dem 24/7 året rundt!

Guuuuuud så kooooselig! Englebarna.... Så göy med krangling, sutring og grining HVER dag! Kan ikke tenke meg en dag uten...

hehe.. I know the feeling.. Er alene med 3 barn fra 0 til 5 år, faren deres er ute og tar igjen tapt ungdomstid. Gud så fæl mor jeg er som gleder meg til å få litt "ferie" fra de to eldste ungene nå som de skal til faren sin i noen dager. En uke til med krangling, kjefting og slåssing mellom 2 aktive gutter, bring it on.. ehh nei... Føler meg ikke som en elendig mor selv om jeg gleder meg til noen dager med fred og ro, og at i de neste dagene så er de farens "problem". Og INGENTING noen her inne sier kan få meg til å tenke annerledes. Jeg vet hva jeg er og ikke er, og jeg vet hva jeg føler. De som later som om de aldri blir sprø av sine søte små, vel, de tror jeg er litt i fornektelse ;)

ÅÅÅÅÅ jaaaa.. Det skal bli godt med hverdagen igjen. Har selfølgelig kost meg masse med lille gull, men det skal bli utrolig godt med litt tid for seg selv igjen. Jeg er alene med gullet og har absolutt ikke dårlig samvittighet for at jeg gleder meg til hn skal i bhg igjen. Vi voksne vi trenger litt tid til bare å være det noen ganger også uten å måtte være der for barnas minste vink ( som man selfølgelig er uten å tenke på det engang)

De som ønsker dømme meg for det får dømme ivei, men at jeg har mulighet til og ha litt alenetid ( tid uten barn, jobb eller skole vanligvis) 5-6 timer om dagen gjør meg til en bedre mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...