Gå til innhold

Hårspray og gravid ?

Anbefalte innlegg

Er det farlig ? Har hørt en del skremsler om slikt. Har hørt om at det er større sjanse for svangerskaps forgiftning og dødfødsler og sånt pga folk som har "gitt faen" og bare sprayet seg med parfymer, farget håret, hårspray og slikt. Det her mener jeg er å ta litt hardt i men. Men er det farlig for lille i magen å bruke hårspray ? jeg ser ut som ett kråkereir, håret er tørt og pistrete og er i alle kanter så hadde vært greit å fått bruke litt. Har ikke funnet noe svar på google heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143423570-h%C3%A5rspray-og-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte aldri hårspray eller lignende da jeg gikk gravid. 1. jeg ble dårlig av slik lukt, 2. jeg har også hørt at det ikke er så heldig å inhalere det pga at fosteret kan få stoffene i seg. Derfor holder jeg avstand. Og det burde du og.

Vet du hva, nå måtte jeg telle til 10 før jeg satte meg ned for å svare.

JA, du kan bruke hårspray med mindre du bruker 4 tonn hver dag..

Blir helt oppgitt over at folk nesten tror de skal ligge rett ut i en boble i 9 måneder, ALT er liksom skadelig for fosteret i noens øyne.

Bare lov meg en ting, IKKE vær overhysterisk! Lev som før, bare forhold deg til ting som blir frarådet av matportalen eller JM/lege. Alt med måte!!

hmmm... ser nå at det ikke hjalp å telle til 10... Sorry at jeg er krass...

Annonse

Ja men nå har det seg også slik at to frisører jeg kjenner har tatt skade av det og. Hun ene mistet i uke 15 og hun andre fikk ett barn med sterk astma. Dette er nettop fordi de jobber med det ! Jeg syns man skulle kunne klare å styre unna slikt . Det er 9 mdn det er snakk om her. ETT BARN som ikke skal skades.

Vet de med sikkerhet at det var pga jobbingen da?

Når man mister er det stortsett pga at det er noe galt helt fra starten og da er det ikke noe man kan gjøre for å forhindre det.

Ang astma er det mange som får det selv om de holder seg unna alt, så det trenger overhodet ikke være pga jobben hennes.

Rart at de ikke blir frarådet å jobbe da? Alle frisører mener jeg. Hadde det vert farlig hadde det vel det?

Nei, jeg har jo bare vært igjennom 5 svangerskap, så jeg er ikke kvalifisert til å uttale meg om dette temaet. Ikke har jeg tilegnet meg noe kunnskap de siste 12 årene når jeg tross alt har vært igjennom det 5 ganger..

Hvis du leser det jeg skrev, så står det "alt med måte", dette gjelder også hårspray..

Men hva vet vel jeg..... ;)

13:14

Annonse

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Tror du skal være ganske forsiktig med å uttale deg om hvorfor de mistet. Hadde det vært så skadelig som du skal ha det til så hadde alle frisørsalonger vært pliktet til å finne alternativt arbeid til sine grevide medarbeidere. Akkurat som de som jobber med maling o.l..

3 av mine 4 barn har sterk astma, men så har jo faren det også, så det var ikke uventet. Jeg bruker hårspray en gang i skuddåret, så det kommer ikke derfra.

Søsteren min og flere av mine venninner har mistet, og noen av dem var kommet et stykke på vei også. Men ingen av dem verken røyker, drikker, bruker hårspray (ihvertfall ikke så til daglig), jobber med maling eller andre skadelige ting. Noen ganger går bare naturen sin gang dessverre.

13:51 her..

Vel, jeg har både tykt og langt hår, nesten ned til livet, men står da ikke i en dampsky av hårspray for det. Om skoddeskyen står rundt øra på deg så tror jeg du gjør det litt feil.. hehe.. Bruk heller hårskum, bruk tupperingskam eller annen børste og form frisyren, så trenger du bare en liten dusj med spray for å holde håret på plass ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...