Gå til innhold

Direkte motbydelig at de sender rundt kollekt under minnegudstjenesten!

Anbefalte innlegg

Fy flate for en idiot du er.

Under kunngjøringene ble det tydelig presisert at dagens offer gikk til å holde Domkirken åpen natt til fredag, noe jeg regner med at kirken sliter med å få til da de må lønne personale for å kunne gjennomføre dette. Som alle andre institusjoner har heller ikke kirken ubegrenset med penger, og dette er et SUVERENT tiltak for at så mange som mulig kan få uttrykt sin sorg, medfølelse og få vist sin støtte.

Skjerp deg!!

Fortsetter under...

Da syns jeg jammen meg at prestene og kirketjenerne kunne ha jobbet frivillig, uten lønn natt til fredag, sånn som hundrevis av andre frivillige gjorde!

Åh, jeg er så glad for at jeg ikke lenger er medlem av statskirken!!!

Det er alltid kollekt under gudstenester.. det er en søndagsgudsteneste på normal tid.. så jeg skjønner ikke at du blir forbauset over at det var det.

Det er ikke motbydelig men en del av gudstenesten som har vært i mangfoldige år... trist det var det du fikk ut av minnegudstenesten.

Annonse

Det har vært presisert hele veien at dette IKKE er en minnegudstjeneste, men en vanlig søndagsgudstjeneste hvor innhold ble spesielt i lys av det som har skjedd. I en vanlig gudstjeneste hører alle elementene du så i dag med: Salmer, tekstlesing, kyrie, bønn, preken osv, og altså kollekt.

Nattverd var det også i dag, det er heller ikke vanlig under en minnegudstjeneste, som dette da altså ikke var. Reagerte du på det også?

Kollekten gikk i dag, som mange andre ganger til "åpen kirke" i Domkirken. Dvs at Domkirken er åpen alle dager, og at det er noen på jobb ( verter) og at kirken holder åpen alle netter til lørdager, slik at mennesker som ønsker det kan søke ro og stillhet der. I alle kirker er det masse frivillig arbeide, men strøm, alarmanlegg og slike ting er faktisk ikke gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...