Gå til innhold

Lurer på en del ting, noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

For litt over 1 uke siden fikk jeg svakt positiv graviditetstest på morgenurin. jeg tenkte at det kanskje var noe galt med testen siden den ble svak, så jeg testet igjen på kvelden (utolmodig som jeg er) da ble det negativ.

Men jeg har følt meg rar og har hatt noen små graviditetssymptomer så jeg klarte ikke helt å slå i fra meg tanken.

så jeg dro til med en ny test morgenen etter, den ble også svak positiv. da tenkete jeg "jeg er gravid"...

jeg har hatt mye murringer i korsrygg, og ømme bryster.. å vært litt slapp egentli.

mensen skulle komme Mandag den 18 ifølge syklusen, den kom ikke da. MEN jeg begynnte å blø på tirsdag. Det var litt mye blod med litt levvra blod i. så da tenkte jeg "mensen kom gitt".

men det var bare denne ene dagen med mye blod, etterhvert avtok blødningen og jeg hadde bare litt blod og brun utflod.

Som regel varer min menstrasjon i 4-5 dager med jevn blødning.

nå blør jeg ingenting og har heller ingen farget utflod, men har fortsatt murringer nede i magen og i korsryggen... og fortsatt ømme bryster.

jeg har tenkt på at jeg kanske har abortert, men synes det er rart at det bare skulle være vanlig blødning 1 dag, og at blødningen avtok.

kan dette være normalt?

kan jeg faktisk fortsatt være gravid, selv om jeg har hatt blødning?

har tenkt å kjøpe test, å teste igjen. men tenkte bare å høre med dere her inne, om det er noen som kanskje har opplevd noe lignende...

Fortsetter under...

Snakket med legekontoret på mandag, for å få snakke med fastlegen min. men han er på ferie. så spurte jeg om det var mulig å komme for å få tatt en blodprøve. da fikk jeg beskjed om at blodprøvetaking måtte gå igjennom legen, å siden han var borte kunne de desverre ikke gjøre det.

Det eneste jeg kunne gjøre var å komme å levere en urinprøve, men siden jeg allerede hadde fått to positive tester hjemme så var vell ikke det noen vits.

er litt forvirrer og urolig, har lenge hatt murringer. hadde også dette da jeg hadde blødning. og har det fortsatt :( hvis jeg klemmer på brystene gjør det vondt, å om jeg klemmer litt på knoppen kommer det veske ut. det har det også gjort en stund. :(

Du kan fortsatt være gravid ja.

At du fikk negativ test på ettermiddag behøver ikke bety noe, man bør bruke morgenurinen fordi den er mest konsentrert og inneholder mest av de hormonene som testene måler på. Ettermiddagurin er mer utvannet og kan derfor være for svak til at testen greier å fange det opp.

Blødninger er relativt normalt. Noen får festeblødning, noen får en liten blødning når mensen skulle kommet slik du fikk, andre igjen kan få en blødning senere i svangerskapet. Dersom din blødning er veldig ulik en normal mens så bør du teste igjen.

Dersom det var en abort du hadde så kan det fremdeles slå ut på testen i og med at hormonet vil være i kroppen en stund etterpå. Det som går an å gjøre er å ta blodprøver og måle stigningen av HcG nivået med et par dagers mellomrom. Dersom det er stigning er du nok fremdeles gravid. Jeg ville tatt en test om morgenen og samtidig kontaktet lege for blodprøver.

Lykke til.

Annonse

i dag skal jeg få tak i ny test, å teste i morgentidlig.

har mye murringer til tider, noen ganger er det så mye at jeg har problemer med å få sove. kjenner det enda bedre hvis jeg sitter mye. (kanskje dette kan ha noe med at je hadde bekkenløysning i mitt forrige svangerskap?).

Brystene mine er ømme i dag også, men begynner å tro at jeg ikke er gravid lenger siden jeg fikk blødning.

men synes alt er så rart.

jeg skal til gynekologisk undersøkelse i neste uke, pga cyster.

kan jeg nevne dette for gynekologen samtidig?

Hei HI. På tross av blødninger, kan du fortsatt være gravid, hele svangerskapet mitt sist, så hadde jeg til sammen 10 blødninger, de pågikk 1-2 dager, sitter med en frisk og rask sønn. For noen, i noen svangerskap, så er det normalt å ha blødninger, jeg føler meg neten mer usikker dette svangerskapet, er 8 uker på vei, og enda ikke hatt en blødning. Rart med det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...