Gå til innhold

Navneinspirasjon - hva heter besteforeldrene dine??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei mormoren min het olga-amanda så datteren min fikk navnet amanda-louise for 13 år siden:)morfaren min het bernhard-martin,farfar heter otto,farmor heter nella-petrin,rare navn:)eldste sønnen min heter andreas etter oldefar på begge sider.samboer sin mormor het kitty-muriel så jenten eg har i magen skal hete aurora-muriel,lykke til med navnevalg:)

Morfar: Ivar

Farfar: Bjarne

Mormor: Torunn

Farmor: Inger- Sofie

Har litt lyst til å bruke navnet Sofie på barnet mitt hvis det blir en jente.

Om deet blri gutt har jeg lyst til å navne han Odin.

BF vil gjerne bruke navnet Kristian om det blir gutt.

:)

Annonse

Bestemor her Bjørg Inger, mormor heter Ingebjørg Asbjørg Jofrid, oldemødrene mine het Dorthea, Solveig, Kristine og Johanna Karia (som ble kalt Kaia). Selv har jeg mellomnavnet Karia, som er veldig sjeldent, etter min oldemor. Det uttales med trykk på i-en, IKKE som Kari med en a på slutten.

jeg elsker navnet mitt!

woopsi. skrev feil her. mormor heter Ingeborg, ikke med bjørg (sånn går det når jeg skiver bestemor sitt navn i samme setning).

kan forøvrig nevne at jeg har en svigermor som heter Solfrid :) søtt navn. både hun og bakeren i butikken jeg jobber i sprer masse masse glede, så det navnet blir bare supervakkert på dem.

Annonse

heisann=)

jeg har da fjort noe så rart som å gå på kirkegården og kikke på de eldre stenen, er mange nydlige navn der.

kan hende det høres litt grotesk ut, og viss barnet en gang spørr hvordan navnet ble til så jah...

men syns det er en fredlig plass, og besøker mine kjære der, og går rundt og leser og ser..er en plass med mye kjærlighet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...