Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten som har fått en del bittesmå lyserosa prikker på bryst og mage. Han er ikke særlig rød, det virker ikke som det klør eller plager ham og han har ingen andre symptomer på at noe er galt. Det får meg til å tro at det er varmeutslett, men finner så lite informasjon om det at jeg tenkte jeg måtte høre med dere her om dere vet hvordan det normalt ser ut? Min andre tanke er at det jo kan være en reaksjon på noe han har spist. Han har vel hatt utslettet siden torsdag eller fredag. Har tenkt på å ringe legevakten, men regner med de sier de ikke kan si noe uten å ha sett på ham og at jeg derfor må komme opp og vente i timesvis fordi det ikke er noe som haster. Siden han ikke virker plaget, så har jeg ikke lyst til å gjøre det og tenkte heller å gå på helsestasjonen med ham i morgen evt.

Noen erfaringer? :-)

Gjest Madolyn
Skrevet

Gutten vår hadde varmeutslett i ansikt og på brystet i to dager. Han var heller ikke plaget av dette. Varmeutslettet var, som hos din, små, lyserosa prikker/rundinger litt ujevnt fordelt. Så jeg trur din også har varmeutslett.

Du kan nok fint vente med å ta ham med til helsestasjon til i morgen, men sjekk tempen innimellom og vær obs i fht almenntilstand, i tilfelle det er noe annet :)

Skrevet

Høres kanskje rart ut... men ta litt potetmel over flekkene etter kveldstellet,- er det borte eller mindre prikker dagen etter så er det garantert varmeutslett...

Foreldrene mine brukte det på meg og jeg på mine barn...funker så det suser.-... bruker det på såre romper også.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...