Billie Jean Skrevet 24. juli 2011 #1 Skrevet 24. juli 2011 Jeg har hatt to runder med maserier med en ukes mellomrom, vondt som f--- men fører ikke til noe. Tror jeg da? Noen som har opplevd det? Hvor lang tid tok det før fødselen begynte? (Har startet med sex begge gangene, mannen føler seg brukt, hihi, og jeg angrer og skal "aldri mer ha sex" når jeg forstår at det er maserier og ikke skikkelige rier;) Og så skal jeg til legen i morgen, tenkte å høre om han kunne strippe, eller er det noe de gjør på sykehuset? Hvilke kriterier må være tilstede for at de skal strippe? Og så lurte jeg på det med eventuell igangsetting hvis jeg er så uheldig å gå over tiden. Termin er på en onsdag. Det vil jo si at når jeg er på max overtid, 11 dager over, er det søndag. Setter de igang i helgene, eller kan jeg "håpe" på fredagen før? Håper jo ikke jeg kommer dithen, men jeg mååå bare begynne å se enden nå. Blir halvgal av maserier og ventetid! Takk for svar:)
NostraStoria Skrevet 24. juli 2011 #2 Skrevet 24. juli 2011 Legen gjør ikke stripping nei, jm kan gjøre det eller så kan de gjøre det på sykehuset på f.eks overtidskontroll. De setter vanligvis ikke i gang i helgene så lenge det ikke har oppstått noe som gjør at det haster.
Litle Peanut Skrevet 24. juli 2011 #3 Skrevet 24. juli 2011 Har det akkurat likt som deg. To ganger med forferdelige maserier grunnet sex, så tar ikke sjansen på sex igjen i hvertfall....det er ikke verdt smerten, når det ikke fører noen vei. Jeg skal på kontroll på sykehuset på tirsdag, får vel en dato for igangsetting da. Blir spennende og se om det er noe fremgang og om de kommer til å strippe. Stripping "fungerer" kun for 1\3, men tror jeg tar sjansen (selv om det sikkert er kjempevondt) bare for evnt. slippe å bli satt i gang. Håper at kroppen setter i gang selv. Jeg har hørt at de ikke setter i gang i helgene, men man vet aldri, kommer kanskje an på kapasiteten? håper i hvertfall at de setter i gang før, da har jeg babyen før lørdag.
Bolla med 2 små <3 Skrevet 24. juli 2011 #4 Skrevet 24. juli 2011 Da jeg var på overtidskontroll sjekket jordmor åpning og så at jeg var moden. Hun strippa meg uten at jeg visste det, fortalte meg det etter hun hadde gjort det da hehe, men merka ikke noe til det i det hele tatt, trodde hun bare sjekka åpning/modenhet! Sånn jeg har forstått det, blir man ikke strippa med mindre man er moden.
J3F Skrevet 24. juli 2011 #5 Skrevet 24. juli 2011 Hei Har også hatt en del maserier og smerter. Var til overtidskontroll på fredag og ble strippet (var da 4 cm åpen) Var sykt vondt og førte kun til blødninger og en masse nye smertefulle rier som stoppet etter noen timer... Jeg anbefaler det ikke..., men alle er forskjellige! Er nå 4 dager på overtid og skjer lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå