Gå til innhold

Noen med god peiling på speilrefleks som kan hjelpe meg å velge?

Anbefalte innlegg

Jeg får litt ekstra penger til uka, og har alltid ønsket meg speilrefleks, så nå tenkte jeg å slå til. Men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe. Jeg ønsker å ta gode "action-bilder" av hund, men også nærbilder og portrettbilder, feks. i naturen.

Jeg ønsker ikke å legge mer enn 4000,- i det, er det mulig?

Jeg har sett litt på dette(http://www.netonnet.no/art/foto/speilreflekskamera/speilrefleks/speilrefleks-med-objektiv/canon-eos1100def-s18-55mmis/156537.3296/) og ønsker å bestille det, men vet helt ærlig ikke om det lever opp til "kravene" mine. Redd for å bli skuffet, og at det viser seg at bildene blir så og si like som mitt digitalkamera.

Noen som har peiling/erfaring med dette speilreflekskameraet?

Fortsetter under...

Vi var innom japan foto en dag for et par år siden, og spurte en som jobet der hva forskjellen var mellom et digitalkamera og et speilreflekskamera. Begge kameraene var jo på 12 mgp. Jeg viste ikke bedre ;)

Husker ikke hva han sa men det var mange komponenter i speilreflekskameraet som gjorde det til et mye bedre kamera. Jeg tror at om du velger f eks det biligste kameraet til canon vil det fortsatt ta bedre bilder enn ditt kompakte digitalkamera.

Vi har canon 500 d og er veldig fornøyd. Med det kan du ta opp hd film også. Men det ligger litt høyere i pris. Har en tidligere venninne som har canon 1000 og hun er veldig fornøyd. Hør med noen som jobber på en foto butikk. Da vil du få et bra og profesjonelt svar ;)

Men jeg tror ikke du vil angre på å kjøpe speilreflekskamera.

Lykke til

Det du har lagt ut link på tror jeg absolutt leve opp til dine forventinger og krav. Canon er knallbra på speilrefleks. Det er vel Nikon og Canon som er de to ledende merkene, og personer opplever mer feil på Nikon.

Har selv Canon 450D på 4. året, og er superenkel å håndtere, fantastisk kvalitet på bildene og uendelige muligheter både på kamera og programvaren. Aldri hatt noe feil på det.

Lykke til med kjøp og fotografering :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...