Gå til innhold

Forstår ikke meg på folk som drikker seg full, ler, flørter og fester i dag.

Anbefalte innlegg

Hører naboen har fest. Høy latter og musikk.

Kjørte ute i ni-tiden og så masse folk på vei til fest med poser full av drikke. Halvnakne damer på høye heler klar for å ha det kult.

Neste helg, greit. Men ikke i dag! :-(

Fortsetter under...

Folk reagerer på ulike måter og enkelte takler sine tragedier med å avgreagere på måter der de slipper å tenke, slipper å forholde seg og slipper å ta innover seg det som har skjedd.

Vi reagerer alle på ulike måter og det som kan virke uempatisk er ofte ikke ment slik, men er reaksjoner som kommer ut på "feil" måte.

åhh.. de er mange. Kjæresten min er sjåfør for et band som spiller i kveld, og da jeg snakket med han nå så var der full fest hos alle som en i bakgrunnen, og fullt lokale. Han er jo edru, men sannsynligvis eneste edru der utenom vaktene.

Jeg forstår det faktisk godt. Helt siden i går formidag har jeg vært alene hjemme, uten mann og barn og med fammilie og venner på ferie. Jeg skulle faktisk mye heller vært på fest noen timer enn å se time etter time med grusomheter. Noen timer til å avreagere og ta pause fra uhyrlighetene hadde vært godt.

Annonse

Det var slik de drev på i Tyskland på 20 og 30-tallet, de moret seg stort med kabareter og andre ting for å glemme elendigheten.

Det er ikke alle som leser nyheter, faktisk. De lever bare i sin egen lille verden der de ser på sine billige underholdningsprogrammer på TV3.

Jeg forstår også at folk må ha noe annet å tenke på... dette er så uvirkelig og ubegripelig at en kan tenke seg grønn på hvordan dette kunne skje... Vi valgte å se en koslig film i kveld, etter et døgn med tragiske nyheter og masse tårer, var det godt å kunne koble ut litt...

Er på musikkfestival i skrivende stund, faktisk, men har for egen del avsluttet for kvelden. Det har blitt noen små endringer i programmet og ikke den heidundrande festen som det gjerne kunne blitt. Det er stillere og roligere, og selv om vi fortsatt har nydt litt alkohol, så har det blitt på en helt annen, roligere og mer stillferdig måte.

Vi kan ikke la livet stoppe opp, vi må gå videre, men selvsagt, i dyp respekt for alle de berørte; vi forholder oss mye stillere, både i går kveld, i dag og i kveld.

Men jeg tror de som gjerne tok en fest i går ikke er folk som trenger noen annet å tenke på. Men folk som faktisk ikke har tenkt og dvelt så veldig over hvor alvorlig dette egentlig var.

Overfladiske folk.

Da kan du like godt si at de som sitter klistet til TV time etter time er kikkere som nyter andres ulykke.

Folk takler dette forskjellig og vi skal være forsiktige med påstå at den ene måten er bedre enn den andre. Så lenge folk ikke ødelegger for etterforskningen eller gør ande ting som skader noen bør de få håndtere tragedier slik de selv vil.

Annonse

hørt om grav-øl?

Hvorfor skal man alltid sørge så fælt når noe er trist? Hvorfor ikke prøve å være glad istedet?

Skjønner ikke hvorfor alt skal gjøres så mye fælere, når det allerede har skjedd noe fælt. Da trenger man å gjøre noe gøy og ha det artig.

Jeg håper at folk i min begravelse koser seg med fest og moro etterpå. Hater når folk skal være så trist. Selv om jeg også mener at folk skal få føle det de vil og uttrykke sine følelser.

men at andre velger å la livet gå videre og ta dette for sterkt innpå seg har jeg full respekt for. Selv om denne hendelsen nettopp har skjedd

Folk har ulike behov og noen har behov for å avreagere og tenke på andre ting og kose seg sammen med venner. Det har garantert vært mye snakk og sørging selv om de har valgt å kose seg på kvelden..

Jeg var med å planlegge utdrikningslag som skulle være i går og vi gjennomførte det.. Ble jo selvfølgelig litt nyhetsprat, også.... Skulle vi liksom avlyst hele greia???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...