Gå til innhold

Nok klær i str 56?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått gjennom det jeg har til babyen så langt. Jeg har 12 bukser, 7 gensere og 10 langermede bodyer, samt noen få kortermede. Jeg har også 10 sokkepar i str 13/15, og to pysjer. Jeg må sikkert ha flere pysjer, samt en haug strømpebukser, men hva synes dere om resten? Trenger jeg egentlig mer?? Hvor mye har dere? Jeg har en vinterdress i str 62 som vi kommer til å bruke fra dag 1.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143422958-nok-kl%C3%A6r-i-str-56/
Del på andre sider

Fortsetter under...

født på vinter: Ullstrømpis, ullbody, ulldrakt, tynn ullue, tykk ullue. Bukser og gensere er bare slit, body, strømpis og heldrakt er tingen, gulpe/sikle-smekker, maaange, da slipper du så mange klesskift ;)

Så gå for enkle ullplagg som er lette å få av og på og som kan være i flere lag.

Jeg hadde 1 body, og fikk resten!!

Må sies at poden måtte ut 6 uker før termin, og siden vi ikke visste hva vi skulle få, - hadde jeg ikke handlet inn no særlig!!

Du må regne med at det dukker opp gaver, og hva skal du med 12 bukser?? i str 56?? Du har vel vaskemaskin??

Ser ut som du har mer enn nok ja. Sikkert mye som ikke blir brukt også. Men pysjer bør du kanskje ha et par til av. Her i huset skjer de aller fleste bæsjeuhell når pysjen er på. Så den må som oftest skiftes daglig.

Men forsåvidt er det jo ikke krise om de sover i body og bukse/strømpebukse en natt heller da.

Det var voldsomt og får du en gjennomsnittsbaby så er det ikke mange ukene 56 passer og får du en stor baby så blir det sikkert for smått.

Min datter var 2600g. da hun ble født og hun brukte 56 i noen uker. Og når man har vaskemaskin så trenger man ikke mengder med klær når de er så små og vokser ganske fort.

Bukser brukte jeg nesten ikke før hun var 10-12 mnd.

Høres nok ut det. Men flere pysjamaser kan være greit, spesielt om det er en gulper.

Er flere som anbefaler ull, men det vil jeg gjerne fraråde. Vi vet at mange ikke tåler ull eller syns det klør, da er det forferdelig å ta det på et spedbarn som ikke kan si i fra. Tåler selv ikke ull, og hadde noe tvunget det på meg hadde det vært ren mishandling.

Annonse

Jeg kommer til å kjøpe inn to ullbodyer og to ullstilongser fra devold til babyen. Og det er kun til å brukes når vi skal på lengre trilleturer på de kaldeste dagene. Vi hadde ikke ull til eldstemann når han var baby, og det gikk fint. :)

HI

Min baby var 50 cm da hun ble født, og druknet i str 56. str 62 brukte hun ikke før hun var 5/6 mnd gammel, så jeg ville kjøpt noen klær i str 50 også. Dersom barnet blir født når det er behov for vintgerdress ville jeg ikke satset på at den du har i str 62 passer.

Du trenger nok ikke så mange sokker heller...

Men å vite ekstakt hvor mye klær du trenger er vanskelig å vite, jeg hadde en unge osm gulpet masse, så det gikk ca tre bodyer om dagen selvom vi brukte både smekker og gulpekluter. (for ikke å snakke om at jeg også måtte skifte tre ganger om dagen...

Enig med 9:23

Jenta mi var helt på gjennomsnittet med 51 cm og 3500 gram. Hun druknet i 56, og jeg måtte ut å kjøpe mer i 50 (hadde kun en body og en to-delt dress)

62 begynte vi ikke å bruke før hun var 3 mnd.

Må legge til at hun la lite på seg i begynnelsen og var kun 4500 gram ved 7 uker.

Min eldste var 4120 og 53 og yngste var 3550 og 51,

jeg har til begge to brukt str 50 frem til de var 1,5 mnd, så brukte de str 56 til de var 3 mnd, da først kunne jeg bruke str 62. så det er nok litt forskjellig.

høres ut som du har nok klær ja, og jeg har brukt bukser til mine jeg også, slike gode velour bukser og en body. så du får nok brukt det du har skal du se :)

Annonse

Jeg glemte jo kanskje å nevne at ett sett med bukse og genser + en bukse + en body av dette er i str 50 da. Det er arvetøy etter eldstemann. Eldstemann vokste ut av str 50 på en uke, så derfor kjøper jeg bare inn str 56 denne gangen. Husker ikke helt når han begynte med str 62, men innbiller meg at han kanskje var 1,5-2 mnd. en jeg kjøper inn noen pysjer til, og masse siklesmekker + strømpebukser når det kommer i butikken, så tenker jeg at jeg har nok i str 56 ihvertfall. Da er det bare å begynne på shopping av neste størrelse.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...