Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 23. juli 2011 #1 Skrevet 23. juli 2011 De siste ukene har det vært utrolig vanskelig å få vesla til å sovne på dagtid, spesielt i barnehagen. Det har vært dager hvor bhg har ringt meg for å spørre hva de skal gjøre, ettersom de har forsøkt i nesten tre kvarter uten hell. Hjemme går det litt bedre, men merker at hun bruker lengre tid på å sovne nå. Hun blir 2 år i september, og jeg synes det kanskje er litt tidlig å slutte med dagsoving.... kanskje mest fordi jeg synes det er veldig godt med en time "fri" midt på dagen;) Uansett, sover deres fortsatt like godt på dagtid?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. juli 2011 #2 Skrevet 23. juli 2011 Her måtte vi slutte med dagsøvn allerede ved 18 mnds alder med eldstejenta, fordi hun begynte å tulle ved legging, både på dagen og kvelden, og sov mer urolig kveldstid. Etter at vi kuttet ut dagsøvnen, gikk leggingen lett som en lek igjen, og nattesøvnen ble mye bedre:)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. juli 2011 #3 Skrevet 24. juli 2011 Vi kuttet ut dagluren til vesla for et par måneder siden. Hun er 23 mnd nå. Eller, kuttet ut... Hun sovner omtrent hver dag fortsatt, enten i bil, på tur i vognen, eller bare kollapser et tilfeldig sted vi er, men hun får bare sove i 10-15 minutter før vi vekker henne. Vi kuttet dagluren fordi hun brukte evigheter på å sovne om kvelden, våknet ørten ganger hver natt, og ville stå opp i 5-tiden. Nå sovner hun stort sett innen 20 minutter, våkner "bare" 1-2 ganger om natten, og står opp rundt kl 7.
Mimmi84 Skrevet 24. juli 2011 #4 Skrevet 24. juli 2011 guttungen er 21 måneder. Han sover 2 timer om dagen og 12 timer på natta. Så her blir det helt klart dagsoving en stund framover. Han går ikke i barnehange en gang, så jeg ser for meg at behovet for dagsøvn blir ennå større når aktivitetsnivået stiger til høsten.
ahelene Skrevet 24. juli 2011 #5 Skrevet 24. juli 2011 Snuppa mi blir to i August. Hu sover to timer midt på dagen fortsatt, og 12 timer på natta. Ingen problemer med leggeing da hu spørr om å få gå å legge seg når klokka nærmer seg sju, "mamma, nea trøtt, sove nea seng" Nå i ferien har det noen dager blitt to lurer på dagtid, aner ikke hvorfor, men jeg trur jeg legger hu tidligere på formiddagen enn barnehagen gjør og da må hu ha en lur til på ettermiddagen.
Anettemor82 Skrevet 24. juli 2011 #6 Skrevet 24. juli 2011 Rart hvor forskjellig med er med barn på samme alder. Her har vi nå kuttet ut dagsovingen fordi det er så problemer på kvelden med at han skal sove. Akkurat nå er det ferie fra barnehagen så jeg vet ikke om han kanskje må ha en liten lur der siden aktivitetsnivået er høyere der enn hjemme. Men her hjemme har han sluttet altså. 22 mnd straks.
abella Skrevet 24. juli 2011 #7 Skrevet 24. juli 2011 Gutten vår på 20 mnd sover fortsatt litt på dagen. Sovner som regel greit, men får ikke sove mer enn 30 min, da vekker vi ham. Hvis han sover lenger enn dette blir han helt umulig å legge om kvelden. Så det blir nok ikke så veldig lenge til vi kutter dagsøvnen her heller. Han sover ca 12 timer om natta.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2011 #8 Skrevet 24. juli 2011 Gutten vår fylte tre nettopp. Han har sovet på dagen ca 1 time frem til to mnd før 3-årsdagen. Sover av og til 1/2 time på dagtid fortsatt dersom han er sliten/ stått opp tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå