Gå til innhold

Er det vanlig at lege/jordmor skjekker modning?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke en rutine - men spør du så kan nok jm sjekke det når du er rundt termin. Fordel å få sjekket hvis du f.eks tror du har premature rier o.l.

Tror ikke legene sjekker dette?

Skrevet

Jm min kan sjekke hvis man vil fra uke 39 ca.

Hun jeg gikk til sist gjorde det ikke.

Skrevet

Jeg skal til legen i morgen, er da 40+0. Vil jo gjerne at han skal sjekke om maseriene jeg har hatt i to runder den siste uken har ført til noe. Kan legen strippe eller er det noe de gjør på sykehuset? Traff ei som hadde blitt strippet på sykehuset dagen etter termin.

Skrevet

Hvis du mener fastlegen så trodde jeg ikke de sjekket slikt nei, det er noe helt annet når du er på sykehuset på overtidskontroll og blir sjekket og strippet av f.eks spesialist eller jm. Du bør jo få henvisning/time til kontroll på sykehuset i samme slengen?

Hvis du går til jm i tillegg til fastlegen så kan du spørre om hun kan sjekke også.

Skrevet

Eg var til kontroll forrige veka men da ville ikkje legen sjekka modning, for det skulle vera i fred. Eg var da i veke 27 og så lenge eg ikkje hadde rier eller noko so var det ikkje noko å sjekka, sa dei.

Skrevet

Ingen som sjekket noe sånt på meg sist i alle fall, men hadde da siste kontroll 2 uker før termin og så trengte jeg aldri den kontrollen som var på termindagen. Men tviler på at hun hadde sjekket det, gikk til jm på helsestasjonen. Nå skal jeg til jordmor på ABC-klinikken, men tror ikke de sjekker sånt der heller før en god stund over termin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...