Gå til innhold

Låser dere barnet inne på rommet om natten når dere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre. Mine barn har sovet i voksen seng fra de har vært ett år.

Huset vårt er innredet slik at vi har små barn, så kniver og andre slike farlige ting ikke er tilgjengelige. Men det er jo en mulighet for at de kommer til det, men så lite sannsynlig at dette går jeg ikke og tenker over. Har tre større barn, og ingen av de har gjort noe slikt eller i nærheten. Eneste som har skjedd med våre 4 barn er at en har gått i søvne og prøvd og gå ned kjellertrappen. Så nå lukkes den døren hver kveld, den er så hard at jeg våkner om noen prøver å åpne den. (jeg våkner av alle små rare ting, men ikkke når unger kommer tuslende inn på rommet vårt. Så jeg våkner av unormale lyder)

Nei, selvfølgelig ville jeg aldri låst et barn inne på et rom! Nei og nei og atter nei..

Skjønner ikke hvordan det var vurderringssak for dere engang?!?!?

Når man har små barn tilpasser man livet og innredningen også til små barn. Du har lås på skuffer og lærer barnet ren kniv-vett slik at hn forstår at slike ting ikke er leketøy.

guttuingen gikk ut av sengen fra han var 1,5 år. aldri låst døren hans. nå er han 2,5. ligger fortsatt i sprinkelseng og går ut selv. Han kan ikke ligge i barneseng fordi han reiser seg i søvne og faller ut selvom han har sengehest :P

Annonse

Jeg har ikke sluttet med sprinkelsseng før ungene har vært passert 2,5, nærmere 3 år. Har ikke engang tenkt tanken at de skulle finne på ting i stuen eller på kjøkkenet, det har de aldri gjort på dagtid engang.

Hehe... Jeg kom ut av huset, tidlig på morgenen, og syklet på trehjulssykkel rundt i gatene, kom et stykke bort fra huset. Og var visst borte minst et par timer før de fant meg. Da var jeg tre år.

Så jeg har sikkerhetslenke høyt oppe på ytterdøren. Barna rekker ikke opp, og lenken er såpass lett å "bryte av", hvis det skulle være brann el.l.

Nei, de hadde fått panikk om vi hadde lukket døra. Selv liker jeg å ha såpass kontroll at vi alle har dørene åpen til soverommene når vi ligger i sengene våre. De er for mørkredde til å vandre rundt i huset om natta. Er alltid en lyd på veien inn til vårt soverom.

Jeg passet mitt 2 år gamle tantebarn hjemme hos dem. Fant henne på kjøkkengulvet på morran med flere kjøttkniver rundt seg, hun hadde i tillegg gått ned en bratt trapp alene. Da ble jeg skikkelig skremt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...