Gå til innhold

Låser dere barnet inne på rommet om natten når dere

Anbefalte innlegg

går over til vanlig voksenseng?

Er jo livredd hun skal stå opp og gå inn i stuen og finne på ting, finne kniv på kjøkkenet og skjære seg til blods når vi sover, eller rett og slett forlate huset :(

Hva gjør dere??

Hun er 2 år og 2 mnd nå.

Fortsetter under...

nei.

då må du gjemme unna slike ting du er redd for. jeg sover med åpen dør (vårt soverom og barnas soveromsdør er åpen)

større sjans for at jeg våkner.

men utedøren er låst slik de ikke kommer seg ut. Du må ikke låse henne inne tenk om det blir brann. tror di vil slite med å låseopp hennes dør i panikken. (om det ikke er vanskelig nok uansett)

Nei, vi låser aldri dørene til ungene. Utgangsdøra er låst om natten, så kommer de seg ikke ut. Men her ble ikke ungene ferdige med sprinkelseng før de var nesten 3 år. Når unga våkner om morgenen kommer de inn til oss, så vi har aldri opplevd noe spesielt om morgenen annet enn at eldstesønnen vår lekte litt med en leketraktor før han kom inn til oss..

Annonse

Nei? Låser da ikke ungen inne på rommet sitt?

Når det kommer til ungen vår, så våkner jeg av at hu våkner omtrent.. Jeg hører når hu går ut av rommet sitt, og da går hu alltid inn til oss, ikke ut i stua eller på kjøkkenet..(hvor vi har barnesikring på skuffer med skarpe kniver forresten..)

Men, jeg kan skjønne at du lurer på hva folk gjør, for det finnes jo de som går i søvne og gjør masse rart på natta osv.. Men, jeg vil tro du våkner av det.. Spesielt hvis du er engstelig for at hu skal stå opp selv og muligens skade seg..

Nei, det kunne virkelig ikke falle meg inn!

Har fire barn i alderen 2 til 10 år og ingen av dem har da stått opp om natta. Har de våknet har de enten ropt på oss eller kommet inn på vårt rom. Tror det skal mye til før en 2-åringen begynner klatre i kjøkken skuffene i et mørkt og nattestille hus, hun vil vel heller lete etter dere?

Ville vært mer bekymret for at et innelåst barn ikke kom ut i tilfelle brann enn at de skulle stå opp og finne en kjøkkenkniv.

nei. man skal da ikke låse inn barn på et rom. tenk vist d blir brann, noe som sjer osv. lite sansynlig at hun finner på noe tull bortsett fra å komme inn til dere. å som regel våkner man selv når man hører barna. jeg sover veldig lett så jeg hører når de snur seg i senga.

Du tuller nå, hi? Låse barnet inne om natta?

Så om det skulle begynne å brenne på natta så skal du fomle rundt i et røykfylt rom for å få låst opp døra? Det må du ikke finne på!

Nei, det finnes da mindre drastiske måter. Jeg har kjøpt sikkerhetslenke til hoveddøra, og henger nøkkelen til verandadøra på en spiker høyt oppe på veggen. Da stikker de ikke ut.

Har barnesikring på skuffer og skap, passer på at kniver o.l er utilgjengelig. Trappegrinda er lukket om natta. Setter opp døra mi og har på lyset i gangen rett utenfor. Når barna våkner følger de bare lyset. og kommer rett inn til meg. Skjønner at du bekymrer deg, men det går nok bra skal du se.. :)

Her i huset tar vi ingen sjanser. Barna er for det første utstyrt med bjeller slik at vi hører dem om de kommer ut av rommet sitt. Vi har også lasertråder med alarm som utløses dersom de tråkker ut av sengen sin.

Foran utgangsdøren har vi piggtråd. Revesaks på vei inn til kjøkkenet.

Annonse

Nei, det har jeg aldri gjort, men det er ikke så dumt å barnesikre huset slik at ungen ikke kommer seg ut på gata. Har faktisk vært noen tilfeller av små barn som vandrer gatelangs midt på natta mens foreldrene sover.

For å si det sånn... Min turbo kommer definitivt til å få en krok på døra eller noe. Er jeg som har skrevet innlegget om at jeg klikker snart på småtroll 1-2 hvis noen har sett det.

Han er 13 mnd og har gått lenge, klatrer som en liten fjellgeit og finner på utrolig mye rar,t så tviler ikke et sekund på at han snart stikker ut av sprinkelsenga. Vi har soverommene i 2. etg også, så tør ikke la han løpe rundt der alene. Snakket om å sette grind øverst i trappa, men fant ut at det vil være enda farligere om han skulle finne på å klatre over.

Må legge til at rommet hans er rett ved trappa mens vårt er lenger unna, så stoler ikke på at vi våkner før det er for sent. Kommer ikke til å låse han inne, men ser for meg en hullskrue og en krok, sånn som de ofte har i barnehagene.

21.30

kunne aldri låst barnet mitt inne på rommet sitt, tenk om de våkner og vil gå til dere også får de ikke opp døra??? de får jo panikk og blir redde, kan jo bli merket for livet, for ikke å snakke om brann osv... nei, har dørene oppe, og hører han med engang han våkner, eller han kommer inn til oss, aldri opplevd at han har gjort noe annet,. og hadde han gått til kjøkkenet eller noe, hadde jeg våknet av han før han hadde kommet så langt å skade seg. har lukket døra engang og holdt litt på den fordi han var helt vill og kasta ting på meg og i vinduene.. etter maaange advarsker og tilsnakk gav han seg ikke, ble sint og bar han ned lukket døra og sa nå blir du der til du skjønner at sånn gjør man ikke.. men fikk dårlig samvittighet da og... selv om jeg bare holdt døra,og sto der.. ikke lenge engang..

Den største faren her, har vært at hun har gått ut på kjøkkenet å spist sukker fra sukkerposen... ellers har hun ikke gjort mye galt. og jeg våkner alltid når en av de er oppe å går om natten nå, for de bråker noe innmari :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...