barebea84 Skrevet 23. juli 2011 #1 Skrevet 23. juli 2011 Når starter dere som bruker dette å bruke det? hører alt fra 3 mnd før termin, til uke 38? Selv tenkte jeg at i uke 34 kanskje er greit å starte, eller??
zombie2be Skrevet 23. juli 2011 #2 Skrevet 23. juli 2011 jeg drikker bringebærblad teen,begynte uke 34,skal øke fra 1-2kp til 2-3 nå snart(uke36). vil tro det er greit å begynne i uke 34..
♥bebi♥ Skrevet 23. juli 2011 #3 Skrevet 23. juli 2011 Hva gjør bringebærbladkapsler? Hjelper de til med modning? Får de igang fødselen? Syns folk gjør så mye for å få i gang ting, lenge før termin..
barebea84 Skrevet 23. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2011 er teen god? tror jeg skal ta kapslene da jeg ikke klarer tanken på te nå mens jeg er gravid
barebea84 Skrevet 23. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2011 Fant dette Bladene på bringebærplanten har i århundrer vært brukt som urtemedisin ved graviditet, fødsel og amming. Det er en utbredt oppfatning om at inntakt av bringebærblad blant annet kan lette symptomer ved morgenkvalme, gi en avslappende virkning på glatt muskulatur i livmoren, motvirke krampe og være til hjelp slik at fødselen forløper enklere. Bringebærblad er også brukt som hjelp til økt fruktbarhet, gi økt melkeproduksjon, stoppe blødning etter fødselen, behandle diare, regulering av menstruasjonssyklusen og dempe tunge perioder, Bringebærblad brukes i dag av mange kvinner i løpet av graviditetstiden i den tro at de skal kunne forkorte fødselen og gjøre den enklere. På grunn av mangel på forskning om denne urten, spesielt i forhold til graviditet og fødsel, ble det gjennomført en double blind, randomisert placebokontrollert studie. (Simpson M, Parsons M, Greenwood J, Wade K., 2001) Utvalget bestod at 192 førstegangsfødende kvinner. Formålet med studien var å undersøke effekten og sikkerheten av inntak av bringebærbladtabletter (2*1,2 gram pr dag), fra 32 uker etter befruktning frem til fødsel. Resultatene viste at bringebærblad, inntatt i tablettform, ikke medførte noen skadelige virkninger på mor eller baby. Det viste seg at bringebærblad ikke forkorter det første stadiet av fødselen. De var imidlertid en signifikant forkorting av det andre fødsel stadiet på gjennomsnittlig 9,59 minutter. Resultatene viste også at gruppen som hadde inntatt bringebærblad hadde en lavere prosentandel av fødslene der en måtte ta i bruk tang. Henholdsvis 19,3 % for forsøksgruppen vs. 30,4 % for kontrollgruppen. En annen studie kommer frem med tilsvarende resultater. (Parsons M, Simpson M, Ponton T., 1999) Forsøkspersonene bestod av 108 mødre; hvorav 57 hadde brukt bringebærbladprodukter, og 51 stk i kontrollgruppen, som ikke hadde inntatt bringebærblad. Funnene antyder at bringebærblad kan brukes av kvinner i løpet av graviditeten i den hensikt å forkorte fødselen. En konkluderer også med at det ikke medfører noen bivirkninger verken for kvinnene eller babyene. Funnene antyder også at inntak av bringebærblad kan redusere sannsynligheten for fremskyndet eller forsinket fødsel. Det uventede funn i denne studien var at det ved fødsler der kvinnene hadde brukt bringebærblad, var mindre sjanse for klipping, keisersnitt, vakuum eller tangforløsning enn fødsler i kontrollgruppen.
barebea84 Skrevet 23. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2011 Så det er ikke før å sette i gang fødselen før terminen, men for å modne livmoren og kanskje gjøre fødselen enklere, Hvis det hjelper så er det iallefall verdt et forsøk. Når det i tillegg er bevist at det ikke har noe skadelig effekt på fosteret så skader det ikke å prøve har nå flere venner som skryter produktet opp i skyene
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 23. juli 2011 #7 Skrevet 23. juli 2011 Jeg beg.på kapslene (de sterkeste som jeg trenger kun 2 av i døgnet) i uke 34 som sist. Aldri har livmoren trukket seg så godt tilbake som sist, blødde nesten ingenting så jeg slapp den sprøyta etterpå. Jordmødrene var overasket over hvor fort livmoren trakk seg inn. De hadde tro på kapslene. Hadde effektive rier hele tiden som førte til en kjapp fødsel. Det eneste minuset var de himla etteriene som var værre enn selve fødselen, men med smertestillende gikk det jo bra:) De grufulle etteriene hadde nok litt med at jeg fortsatte med kapslene etter fødselen, men effektive var de iallefall på meg.
♥ Min engel ♥ Skrevet 23. juli 2011 #8 Skrevet 23. juli 2011 Jeg og har kjøpt disse Tenkte å begynne å ta dem i uke 34-35 jeg også, er verdt ett forsøk )
♥bebi♥ Skrevet 24. juli 2011 #9 Skrevet 24. juli 2011 Åh, takk for masse god info:) Da er det nok verdt et forsøk med disse kapslene:) Men, jeg er allerede i uke 37, da.. kanskje litt seint? Eller? hm, hm..
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 24. juli 2011 #10 Skrevet 24. juli 2011 Nei bebi, for hvis du så hva jeg skrev over her så hjelper dem etterpå også Kom igang du:) Og lykke til med fødselen.
♥bebi♥ Skrevet 24. juli 2011 #11 Skrevet 24. juli 2011 Ja, jeg leste jo det.. hehe, litt i tåka.. Jeg får hive meg rundt å få tak i detta:) Takk for det, lykke til til deg også
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 24. juli 2011 #13 Skrevet 24. juli 2011 Ja hvem er vel ikke i tåka for tiden hehe, og med en ettåring i hus blir det enda værre haha:) Takk for det:) Tror teen kan kjøpes på helsekost den også. Grunnen til at jeg tar kapslene er pga at teen smaker vondt:(
Ellois Skrevet 24. juli 2011 #14 Skrevet 24. juli 2011 Jeg begynte med bringebærbladkapsler i uke 35. Aner ikke om det har noen effekt, men skadelig er det jo ikke uansett, så verdt et forsøk. Har hørt at man får mer effekt ut av kapslene enn teen, derfor ble det kapsler her i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå