Gå til innhold

Hvordan reagerte ditt barn ved tilvenning av fast føde, gapte h*n å ville ha mer? Litt i villred

Anbefalte innlegg

Min lille jente på 5,5 gaper ikke, jeg må liksom lirke litt inn. Har bare gitt 3 dager. Er på 2 ss grøtpulver tio vann. Men hun kniper ikke igjen heller. Men klarer ikke tolke om hun vil ha mer, ikke vil ha liksom... Så usikker på om/når jeg skal øke evnt. Sviskemos jeg forsøker å gi etterpå er ingen favoritt, da kniper hun igjen.

Hvordan var det med dered barn da dere gikk i gang med fast føde?

Fortsetter under...

Brukte flere uker på å få han til å svelge noe. Han bare brakk seg og grøsset, var tydeligvis ikke noe godt :)

Gikk litt bedre når jeg økte mengden grøtpulver så det ikke ble så tyntflytende. Bare ta tiden til hjelp, hun finner sikkert ut at mat er godt etterhvert ;)

Vi fikk ikke inn noe annet en fruktmos i starten. Grøt ved nærmere 8 mnd. Ikke stress med det, ta det rolig.

De begynner å spise etterhvert.

Vi lot også snupp gnage på en stripe av skalken i starten. Det var tydeligvis stas, særlig fordi det var tenner på gang.

Begynte med grønsaksmos, og han gaaaaapte da han skjønte teknikken. Tar jo litt tid det også 8-) Ble faktisk forbanna da det var tomt.

... men så har han alltid vært en glupsk unge. Er 2,5 år nå og elsker alt av mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...