Gå til innhold

unnskyld bryderiet. men ang ryggvondt og dårlig nattesøvn.

Anbefalte innlegg

jeg kjenner at jeg begynner å bli luta lei av å sitte oppe hele natta som resultat av dårlig nattesøvn!

noen som har samme problemet og som har noen tips?

også har jeg utrolig vondt i ryggraden fra nakken og ned, noen som aner om det har noe med graviditeten å gjøre, er 35 uker på vei.- det er så vondt at jeg ikke klarer å ligge på siden eller ryggen bare på magen, og det tør jeg ikke i lengen pga jenta mi i magen.

lurer på om jeg skal ringe en lege eller jordmor men føler at det kanskje er litt teit siden det kanskje er andre som lider mer ?

Fortsetter under...

Hør med en kiropraktor kan hjelpe deg. Hvis du har låsninger så kan h*n hjelpe deg så du ikke har så vondt lenger. Når man blir fremtung på slutten av svangerskapet så vil man gjerne få en del muskelspenninger også, og det kan en fysioterapeut, akupunktør eller massør hjelpe deg med. Lykke til :)

hadde sånt i midten av sv.skapet og frem til ungen var 2 mnd selv, det kom og gikk, noenganger så ille at jeg ikke orka og spise/sove på et døgn, trodde det kom til å gå over etter sv.skapet men nei...måtte vist krype til korset og bestille time til kiropraktor, anbefales virkelig

Jeg sliter også veldig med dette. Fikk bekkenløsning ganske tidlig i sv.skapet og nå er det skikkelig ille + at jeg har fått muskulære smerter lenger opp i ryggen. Natta blir fryktelig lang og slitsom, og gjør at jeg ikke koser meg med de siste ukene i sv.skapet (er 38+3). :/

Anbefaler en tur til naprapat.

Bekkenløsning eller andre smerter pluss svagerskapet i seg selv gjør at du står og beveger deg feil, du knyter og strammer deg så det blir følgefeil hele veien.

En naprapat vil massere deg, varme og mye opp musklene, hjelpe deg med å bli kvitt knutene som strammer. Han/hun har også all kunnskapen en kiropraktor har så du kan få hjelp med evt låsninger.

Annonse

Må bare korrigere litt... En naprapat har nok kunnskap om mye av det samme som en kiropraktor, men ikke alt! En kiropraktor har 5 års utdannelse og et år med turnus. En naprapat har 4 års utdannelse. Det er vel riktigere å si at en naprapat kan justere noe ift låsninger og er dyktig på muskulatur og bindevev. Kiropraktorene har en god del mer utdannelse innen det å justere skjellettet, siden de er spesialisert på det.

Jeg er positiv til begge yrkesgruppene, men rett skal være rett... :)

Sorry, må rette på meg selv der. Han har 4 år fra Sverige også reiste han jo til USA og tok de to siste årene der... Da har du sikkert rett likevel, de årene i USA var kanskje spesialisering/etterutdanning?

Men han har på "reklamen" sin at han har 6 års utdanning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...