Gå til innhold

Ville du fortalt noe om tragedien til 5,5 åringen din?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har heldigvis ferie fra mandag og har derfor litt mer kontroll med informasjonsflyten (blitt mye disneychanel), men skal hun i barnehagen ville jeg kankskje tatt en prat først. Noen av de andre barne har kanskje fått med seg ting, og det er ikke sikkert deres gjengivelse vil være den beste å få som første informasjon.

Vi har ikke sagt noe til vår 5,5 åring, hun har ikke spurt oss om noe enda. Jeg avventer noen dager, så får jeg se når ferien er over.

Ikke dersom hun ikke viser noe interresse selv. Har hun ferie og ikke er i bhg , hvor det er naturlig at det snakkes om, så ville jeg nok sett det an.

Men får du spørsmål. så svar så godt du kan.

Litt om dette:

http://www.reddbarna.no/nyheter/slik-snakker-du-med-barna-om-terrorangrepene-i-norge

Annonse

Hvis hun går i barnehage eller på annet vis kan få vite det gjennom andre er det bedre at hun hører det fra dere. Det kan være vanskelig å forklare noe så grusomt på en grei og ikke for skremmende måte, men man trenger jo ikke utbrodere så veldig. Barn kan fint forstå at ikke alle mennesker er snille, og man forklarer selvsagt også at det ikke er noe farlig for familien. Jeg synes det er bedre at slikt blir fortalt av noen de er trygge på enn at de får høre alle slags skremmende historier fra andre.

Ungene mine har blitt fortalt om dette ja, men jeg vet ikke hva. De er på ferie hos farmor og pappan. Snakket med pappan tidligere idag, og vi ble enige om hvordan vi skulle ta dette. Ungene skiftet kanal når de så på tv i går, så de ble nyskjerrige. Så hva pappan og farmor har sagt får jeg nok vite etterhvert.

Som jeg sa til faren så kan vi ikke skjerme ungene for dette, for uansett kommer de til å få vite om dette på en eller annen måte. Så når de første har sett bilder av dette, så styrer vi informasjonen de får. De kommer til å få vite mye om de ønsker dette, men jeg skal ikke pøse på med informasjon. Jeg skal svare på spm som evt kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...